PREF Conference 2020: Místo pro výměnu názorů učitelů, žáků i institucí

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
8. 12. 2020 11:09
Přihlaste se jako registrovaní účastníci a spolu s moderátorem Danielem Stachem pokládejte během konference své dotazy živě prostřednictvím přístupu SLEDUJTE AKTIVNĚ. Registrujte se bezplatně a vyhrajte například poukázku od České spořitelny na technické vybavení pro výuku na dálku v hodnotě 5000 Kč. Buďte u toho, když vyhlásíme vítěznou „Hvězdu" výuky na dálku!

PREF Conference 2020

26. 11. 2020 9:00 - 17:45

Online konference zaměřená na vzdělávání mladé generace. Hlavním tématem tohoto ročníku byla výuka na dálku a dopady kovidové krize v širším kontextu.

Generální partneři: Česká spořitelna a Nadace České spořitelny
Generální partner konference: Dům zahraniční spolupráce
Partneři: Nadace RSJ, Aktivní třída a AV MEDIA

Místo pro výměnu názorů učitelů, žáků, vládních i nevládních institucí

Klikněte na aktivní sledování a proveďte jednoduchou, bezplatnou registraci. Registrovaní účastníci mají přehledně k dispozici informace o obsahu, vystupujících, podklady k tématům a další výhody.

Sledujte aktivně Aktuální program

Registrovaní účastníci vysílání pokládali spolu s moderátorem Danielem Stachem své dotazy živě a podíleli se tak na programu konference. Vylosovali jsme také diváka, který získal poukázku od České spořitelny na technické vybavení pro výuku na dálku v hodnotě 5 000 Kč. A všichni společně jsme fandili finalistům ankety Hvězdy výuky na dálku!

Program a záznamy vystoupení

09:00 - 09:15

Oficiální zahájení

Vystupující:

  • Robert Plaga, MŠMT
  • Jiří Růžička, Senát Parlamentu České republiky
  • Tomáš Salomon, Česká spořitelna
  • Dana Petrova, Dům zahraniční spolupráce
  • Lenka Černá, Economia
shlédnout

09:15 - 11:00

Blok I: Budoucnost základního a středního vzdělávání po zkušenosti s kovidovou výukou

Přednášky komentuje:

  • Daniel Pražák, učitel ZŠ Štrossmajerovo nám.
shlédnout

09:15 - 09:35

Budoucnost trhu práce a vzdělávání

Vystupující:

  • Dan Svoboda, McKinsey & Company
  • Jan Indráček, McKinsey & Company
shlédnout

09:38 - 09:53

Implementace Strategie 2030 +

Vystupující:

  • Robert Plaga, MŠMT
shlédnout

09:56 - 10:11

Střední článek řízení

Vystupující:

  • Arnošt Veselý, FSV UK
shlédnout

10:15 - 10:30

Jak se ředitelé stávají pedagogickými lídry?

Vystupující:

  • Libor Pospíšil, Ředitel naživo
shlédnout

10:30 - 11:10

Panelová diskuse: Systém vzdělávání a trh práce po kovidové zkušenosti

Vystupující:

  • David Navrátil, Česká spořitelna
  • Dan Svoboda, McKinsey
  • Radek Špicar, Svaz průmyslu a dopravy
  • Štěpán Jurajda, CERGE UK
shlédnout

11:25 - 13:15

Blok II: Regionální vzdělávací politika a její specifika v postkovidové době

Přednášky komentuje:

  • Ondřej Lněnička, ředitel ZŠ prof. Švejcara
shlédnout

11:25 - 11:40

Nerovnosti ve vzdělávání a rozdíly mezi regiony

Vystupující:

  • Dan Prokop, PAQ Research
shlédnout

11:45 - 11:55

Regionální školství v mezinárodním on-line prostoru

Vystupující:

  • Pavla Šabatková, Dům zahraniční spolupráce
shlédnout

12:00 - 12:15

Potřeby krajů v oblasti vzdělávání a regionální vzdělávací politika

Vystupující:

  • Zdeněk Slejška, Eduzměna
shlédnout

12:20 - 12:35

Finanční gramotnost jako nutná výbava do dnešního života

Vystupující:

  • Adam Daniel
  • Jan Vlček
  • Abeceda peněz I Česká spořitelna
shlédnout

12:35 - 13:15

Panelová diskuse: Jaké cíle a priority mají regiony v oblasti vzdělávání?

Vystupující:

  • Jindra Zalabáková, Radní v oblasti školství, mládeže a sportu, Krajský úřad v Ústí nad Labem
  • Jiří Nantl, náměstek hejtmana Jihomoravského kraje
  • Milan Vácha, Radní pro oblast vzdělávání a sportu Středočeského kraje
  • Arnošt Štěpánek, náměstek hejtmana pro oblast školství a sportu, Krajský úřad Královéhradeckého kraje
shlédnout

13:35 - 15:30

Blok III: data, analýzy, národní a mezinárodní projekty

Přednášky komentuje:

  • David Souček, Kalibro
shlédnout

13:35 - 13:50

Kovidová výuka v širším kontextu sociologických dat

Vystupující:

  • Petra Průšová, Kantar
shlédnout

13:55 - 14:10

Jaká data o vzdělávání nám chybí, a proč

Vystupující:

  • Dan Munich, CERGE-EI
shlédnout

14:15 - 14:30

Mezinárodní spolupráce v číslech

Vystupující:

  • Lenka Henebergová, Dům zahraniční spolupráce
shlédnout

14:35 - 14:50

Co nám říkají zkušenosti z terénu o vzdělávacích nerovnostech během distanční výuky

Vystupující:

  • Tomáš Habart, Člověk v tísni
shlédnout

14:50 - 15:30

Panelová diskuse: Jaká data o vzdělávání nám chybí, a proč

Vystupující:

  • Václav Korbel, IDEA při CERGE-EI a PAQ Research
  • David Greger, ÚVRV PedF UK
  • Michaela Kudrnáčová, PIAAC, NPI
  • Michal Uhl, DZS
shlédnout

15:40 - 17:20

Blok IV: Wellbeing učitelů, žáků a rodičů během kovidové výuky

Přednášky komentuje:

  • Lenka Felcmanová, ČOSIV
shlédnout

15:40 - 15:55

Nevypustit duši: Duševní zdraví školáků a učitelů v karanténě

Vystupující:

  • Marie Salomonová, Nevypusť duši (Kolegium Nadace RSJ)
shlédnout

16:00 - 16:15

Inkluze v kovidové výuce

Vystupující:

  • Lenka Hečková, ČOSIV
shlédnout

16:20 - 16:35

Duševní wellbeing ve školách, aneb proč je potřeba mít všech pět pohromadě

Vystupující:

  • Petr Winkler, Národní ústav duševního zdraví (Kolegium Nadace RSJ)
shlédnout

16:40 - 17:20

Panelová diskuse: Wellbeing žáků a učitelů během kovidové výuky i mimo ni

Vystupující:

  • Olga Králová, ZŠ Kunratice a Učitel naživo
  • Marie Salomonová, Nevypusť duši (Kolegium Nadace RSJ)
  • Petr Winkler, NÚDZ (Kolegium Nadace RSJ)
  • Zora Dušková, Dětské krizové centrum
shlédnout

17:20 - 17:40

Vyhlášení výsledků ankety Hvězdy výuky na dálku

shlédnout

Hlasovali jste pro inspirativní učitele v době výuky na dálku

Široká veřejnost nominovala osobnosti a projekty, které zazářily ve výuce na dálku, inspirovaly své okolí a jejich úsilí mělo zásadní dopad na kvalitu distanční výuky nebo přineslo řešení konkrétní těžké situace. Z několika stovek projektů vybrala redakce Hospodářských novin a Aktuálně.cz finalisty, kteří se dostali do nejužšího výběru. Podívejte se, kdo byl v jednotlivých kategoriích nominovaný a kdo se stal vítězem.

FINALISTÉ A VÍTĚZOVÉ

Související články

 

Právě se děje

před 28 minutami

Soud vrátil k došetření kauzu kalendáře s nacistickou tematikou

Obvodní soud pro Prahu 5 vrátil k došetření případ nakladatelství Naše vojsko a jeho ředitele Emericha Drtiny viněné kvůli prodeji reklamních předmětů s nacistickou tematikou. Během soudního jednání v jiné kauze vydavatele Drtiny to v úterý řekla soudkyně Kateřina Ctiborová. Z informací na justičním webu vyplynulo, že si proti tomuto rozhodnutí podal státní zástupce stížnost. Případ souvisí se zásahy policie v nakladatelství loni v červnu.

Žalobci kladou Drtinovi a nakladatelství Naše vojsko za vinu, že spáchali trestné činy založení, podpora a propagace hnutí směřujícího k potlačení práv a svobod člověka a výtržnictví. Hrozí za to až desetiletý trest. Podle dřívějších informací případ souvisí s prodejem kalendáře s portréty osobností nacistického Německa. Vydavatel se v médiích hájil tím, že nešlo o propagaci, ale o byznys.

Zdroj: ČTK
před 30 minutami

Medveděv odstoupil kvůli nákaze koronavirem z turnaje v Monte Carlu

Druhý nasazený tenista Daniil Medveděv přišel po pozitivním testu na koronavirus o šanci startovat na antukovém turnaji Masters v Monte Carlu. Ruský tenista neprošel podle dnešního vyjádření organizátorů pondělní kontrolou a musel zamířit do izolace. Hrát v Monte Carlu nebude ani ve čtyřhře.

"Je to velké zklamání, že nebudu hrát v Monte Carlu. Teď se musím soustředit na zotavení a doufám, že se vrátím na Tour, jak nejdříve to bude možné a bezpečné," uvedl Medveděv v prohlášení.

Druhý hráč světového žebříčku měl v prvním kole volný los a zapojit se měl až od druhého, v pavouku ho nahradí lucky looser z kvalifikace. Úvodní hrací dny zatím v Monaku v neděli i pondělí komplikovalo počasí, kvůli dešti je program ve skluzu.

před 44 minutami

Umělou inteligenci v EU využívá sedm procent firem, v Česku méně

Umělou inteligenci loni v zemích Evropské unie využívalo sedm procent firem, které mají alespoň deset zaměstnanců. Uvedl to dnes evropský statistický úřad Eurostat. Nejaktivnější jsou v tomto smyslu firmy v Irsku, naopak nejméně umělou inteligenci využívají firmy v Lotyšsku. Česko je se šesti procenty mírně pod unijním průměrem.

"Umělá inteligence je oblast strategické důležitosti a klíčový faktor hospodářského rozvoje. Může poskytnout řešení pro spoustu náročných úkolů, jako je léčba nemocí či minimalizace dopadů klimatu na zemědělství. Umělá inteligence dává strojům a systémům schopnost analyzovat své okolí a s určitým stupněm autonomie rozhodovat za účelem dosažení konkrétních cílů," uvedl Eurostat.

Zatímco dvě procenta firem využívala strojové učení k interní analýze velkých dat, v jednom procentu firem se data analyzovala interně s pomocí přirozeného jazykového zpracování, přirozené tvorby jazyka nebo rozpoznávání řeči. Chatovací službu, kdy chatbot, tedy komunikační robot, nebo virtuální asistent odpovídají zákazníkům v přirozeném jazyce, využívala dvě procenta firem. Rovněž dvě procenta firem pak využívala roboty s určitou formou autonomie, například pro úklid, nebezpečné či opakované činnosti, jako je odstraňování jedovatých látek, třídění zboží ve skladě, případně pomoc zákazníkům s nakupováním nebo placením.

Zdroj: ČTK
Další zprávy