Praha - Ve stanicích metra Florenc a Nádraží Holešovice prosakovala voda a historická zkušenost po minulé povodni je taková, že havárie v podzemní dráze může přijít město na miliardy.
Deník Insider upozornil, že za rekonstrukci osmnácti stanic po povodních v roce 2002 inkasovaly stavební firmy sedm miliard. A nejen to. Z veřejně přístupných údajů dále vyplývá, že stejné firmy pak začaly za výstavbu nových úseků metra účtovat dvakrát vyšší částky než před povodněmi.
Dopravní podnik už oznámil, že průsak vody nyní "úspěšně vyřešil", před jedenácti lety však rychlé řešení vedlo k tomu, že vedení radnice a dopravního podniku rychle odhadlo povodňové škody na šest miliard a bez výběrového řízení zadalo opravy devíti firmám.
Stavět se začalo ještě za přechodného primátora Igora Němce a provoz byl obnoven za Pavla Béma v březnu. Cena mezitím ještě vyrostla o miliardu.
Insider také připomíná, že ceny, za jaké se stavěly nové části metra po povodni 2002, byly dvojnásobkem toho, co stálo metro před živelní pohromou.
Čtěte více v placeném deníku Insider:
Jak vyúčtoval dopravní podnik rekonstrukci z roku 2002 a proč je stavba metra dražší než v Německu?