Praha - Poslanci by si podle pražského primátora Pavla Béma měli sami platit městskou hromadnou dopravu. Řekl to ve středu v Impulsech Václava Moravce na Rádiu Impuls.
Podle návrhu náměstkyně primátora Markéty Reedové by měla být poslancům a senátorům zrušena zákonná výjimka, díky níž jízdné platit nemusí.
Pavel Bém ovšem k návrhu dodal, že jej ještě neměli možnost na zastupitelstvu projednat a že daný návrh nemá technické páky, jak si na poslancích a senátorech platbu jízdného vynutit. Podle něj může být nanejvýš morálním apelem. O návrhu bude pražské zastupitelstvo diskutovat v nejbližších dnech.
Odborníci radí i Českým drahám, aby po poslancích a senátorech vyžadovali jízdenky.
Čtěte více: Přestaňte vozit politiky zadarmo, radí právníci drahám
Bém: Praha na jízdném poslanců nezbohatne
"Je obtížně hajitelné před milionem dalších Pražanů, že existuje skupinka privilegovaných, která jízdné platit nemusí," řekl k návrhu radní Reedové primátor.
Dopravní podnik města Prahy by podle jeho slov nezískal od poslanců a senátorů nijak závratnou částku, jednalo by se přibližně o 1,3 milionu korun, což se v rozpočtu výrazněji neodrazí. Jedná se ale především o záležitost principielní.
Dopravní podnik hhlavního města Prahy však již přestal brát na permanetní jízdenky poslanců a senátorů ohled.
Více čtěte ZDE: MHD zdarma pro poslance končí. Praha bude pokutovat
K problémům se zaváděním parkovacích zón v Praze Bém řekl, že většina z nich byla způsobena špatnými vstupními daty, která byla k dispozici při rozvrhování jednotlivých zón. Proto se stává, že takzvané modré zóny, kde smí parkovat pouze lidé, kteří v okolí bydlí, bývají prázdné a na placených místech pro ostatní není kde zaparkovat.
Parkovat můžete i v "modré zóně"
V dohledné době se magistrát chystá přehodnotit některá parkovací místa a převést je z modrých zón do zón placeného stání. Podle Bémových slov by částečným řešením tohoto stavu mohly být i nově zavedené dvouhodinové parkovací karty, které držitele opravňují ke stání i v modré zóně.
Špatná dopravní situace v hlavním městě je způsobena tím, že v Praze jezdí přes 650 000 automobilů a ze středních Čech za prací do metropole dojíždí kolem sto tisíc lidí.
Čtěte více o pražském primátorovi: