Praha - Dějiny pražského Karlova mostu se píší už 650 let. Projděte si jejich chronologii:
9. července 1357 - Císař Karel IV. v 05:31 hodin ráno položil základní kámen nového kamenného mostu.
Prosinec 1378 - Přes ještě nehotovou stavbu kráčel pohřební průvod, provázející Karla IV. na poslední cestě do katedrály.
20. března 1393 - Král Václav IV. dal z mostu do Vltavy svrhnout tělo umučeného generálního vikáře Johánka z Pomuku. Vyvrcholily tím jeho spory s pražským arcibiskupem. Příběh položil základ k legendě mučedníka a světce Jana Nepomuckého.
21. a 22.července 1432 - Povodeň protrhla most na třech místech a poškodila pět pilířů. Opravy trvaly do roku 1503.
22. ledna 1459 - Král Jiří z Poděbrad daroval Starému Městu vybírané clo a s tím i správu mostu, kterou vedl úřad mostní.
1464 - Král Jiří založil vyšší Malostranskou věž a most dal vedle staršího kříže a Božích muk ozdobit několika plastikami.
1502 - U mostu na malostranské straně byla umístěna socha Bruncvíka - symbolizovala práva Starého Města na správu mostu.
22. června 1503 - Dokončena důkladná rekonstrukce mostu, dosud po poškozeních povodněmi jen provizorně opravovaného.
21. června 1621 - Na Staroměstské mostecké věži kat vystavil pro výstrahu hlavy dvanácti z 27 českých pánů, popravených na Staroměstském náměstí. Sňaty byly až v roce 1631.
25. července 1648 - Švédská vojska obsadila Malou Stranu a Hradčany. Obrana Pražanů na mostě jim zabránila proniknout na staroměstskou stranu. Útoky a obléhání skončily až 1. listopadu.
1657 - Na most byl umístěn nový bronzový kříž jako náhrada za kříž rozstřílený Švédy.
1683 - Na zábradlí byla osazena bronzová socha Jana Nepomuckého - nejstarší barokní socha na mostě.
1705-1714 - Vznikala barokní sochařská výzdoba mostu z předních sochařských dílen. Instalováno bylo 26 plastik.
28. června 1723 - Most byl osvětlen olejovými lampami; v roce 1866 je nahradily lampy plynové.
1757 - Po mostě byla zavedena jízda a chůze vpravo.
28. února 1784 - Povodeň (27. až 29. února) poškodila dva pilíře; stržena byla vojenská strážnice a čtyři vojáci zahynuli.
1786 - Po zrušení pranýřů v Praze byl odstraněn i koš, v němž byli vystavováni či spouštěni do vody odsouzení pekaři.
23. listopadu 1815 - Bylo zrušeno vybírání mostného.
1786 - Na mostě byly zřízeny chodníky z litinových ploten; neosvědčily se a odstraněny byly asi v roce 1849.
1844 - Starší schody z mostu na Kampu byly nahrazeny dnešním čtyřramenným útvarem podle projektu Josefa Krannera.
1853-1861 - Most byl osazen dalšími sochami a sousošími.
12. června 1848 - Boje na mostě v rámci červnového pražského povstání, barikáda v bráně staroměstské věže.
1870 - Pro most Pražský či Kamenný se kolem tohoto roku vžil název Karlův most (na podnět Karla Havlíčka Borovského).
4. září 1890 - Povodeň protrhla tři mostní oblouky, vyvrátila dva podemleté pilíře a další poškodila. S pátým pilířem od staroměstské strany se zřítila do řeky i dvě Brokofova sousoší, sv. Ignáce z Loyoly a sv. Františka Xaverského. Opravy trvaly do 19. listopadu 1892.
12. května 1905 - Poslední jízda pražské koňky přes most.
Srpen 1905 - duben 1908 - Po Karlově mostě jezdila tramvaj se spodním přívodem elektřiny (ve vozovce).
1962 - Karlův most se stal národní kulturní památkou.
1965 - Skončil automobilový provoz, most se stal pěší zónou.
1965-1976 - Generální rekonstrukce. V celém plášti mostu byly vyměněny poškozené pískovcové kvádry. Předchozí asfaltový povrch z 20. let nahradily štípané pásky žuly.
14. srpna 2002 - Zatím nejničivější povodeň a takzvanou pětisetletou vodu Karlův most přestál bez většího poškození.
2006 - Osmý a devátý pilíř z malostranské strany stavbaři zpevnili železobetonovou ochrannou obálkou.
2007 - Začne rekonstrukce horní stavby (mostovka včetně izolací, rozvody, kamenné zábradlí). Opravovat se bude po částech a za provozu. Druhou etapou bude oprava celého pláště. Celá rekonstrukce se odhaduje až na 13 let.