Brno smrdí, nejezděte sem, láká město turisty v klipu s Muchou. Sklízí chválu i zlost

Od jara letošního roku používá Brno k propagaci města destinační značku #brnotruestory, která má nalákat návštěvníky na autentické zážitky místních obyvatel. Nový spot se zpěvačkou Muchou vyvolává protichůdné reakce.
Brno smrdí. I tak může vypadat propagační spot moravské metropole | Video: BRNOmycity

Brno - Populární zpěvačka Mucha v novém klipu brázdí Brno na kolečkových bruslích oděná do lidového kroje. Místo památek a kulturních center však navštěvuje staveniště a vyloučené lokality. Neutěšený stav města při tom častuje posměšky i vulgarismy. To vše v rámci oficiální kampaně na podporu cestovního ruchu.

"Tato značka využívá k propagaci města zážitky a místní obyvatele. Díky tomu jsou vyprávění autentická," popsala koncept kampaně mluvčí magistrátu Kateřina Gardoňová.

Autoři využívají k propagaci města různé formáty na několika sociálních sítích, včetně InstaStories a videoobsahu. "Brno se tak prezentuje minutovými příběhy o tom, co ho dělá skvělým místem, krátkými tematickými spoty, co všechno lze v Brně zažít, smyčkami momentů z běžného života a příběhy cizinců žijících v Brně," vysvětluje Gardoňová.

Zneuctění kroje a zvyků, zlobí se lidé na Facebooku

Ne každému se však nápad propagovat město s nadsázkou a humorem zamlouvá. "Smutné, naprosté zneuctění kroje, zvyků a tradic, co se tu snaží plno lidí zachovat," zlobí se v diskuzi na Facebooku jedna uživatelka.

"Kroj je pro mě něco posvátného, a když vidím něco takového, tak je mi z toho hodně smutno. Mám rád kampaně, které jsou vtipné a nejsou upjaté. Ale tohle urazí spoustu lidí a rozhodně nenaláká lidi, aby Brno navštívili," přitakává další uživatel, podle nějž je obsah klipu "přes čáru".

"Video je trapné, ubohé a špiní jednu z krásných posledních tradic Moravy," reprezentuje převládající názor také příspěvek dalšího uživatele.

Nadhled autorů tak v komentářích oceňují spíše přespolní. "Brno mě vždycky bavilo tím, jak si ze sebe umí udělat srandu," chválí klip uživatel z Prahy. "Umět si ze sebe udělat srandu je potřeba. Brala bych takové video i o Praze," připojuje se další uživatelka.

Náklady na kampaň jsou vyčísleny na 3,6 milionů korun. "Tato částka v sobě obsahuje strategické řízení značky, on-line kampaň v šestnácti zemích světa a také samotnou tvorbu fotografií a videoobsahu," popsala mluvčí magistrátu.

 

Právě se děje

před 26 minutami

Útočník s nožem zavraždil u Paříže policejní úřednici, policie ho zastřelila

Útočník s nožem ve francouzském městě Rambouillet u vchodu na policejní stanici zavraždil policejní úřednici. Policisté ho postřelili, později zemřel. Podle médií byl muž občanem Tuniska.

Aktualizováno před 51 minutami

Koalice Spolu navrhuje, aby šéf BIS Koudelka dostal státní vyznamenání

Koalice Spolu (ODS, KDU-ČSL a TOP 09) navrhuje, aby ředitel Bezpečnostní informační služby (BIS) Michal Koudelka obdržel státní vyznamenání. Chce tím ocenit práci kontrarozvědky pro českou bezpečnost, informovalo uskupení v tiskové zprávě. Medaile Za zásluhy by byla podle nich adekvátním oceněním i za zvládnutí situace v posledních dnech, kdy vyšly najevo informace o zapojení ruských agentů do výbuchu muničního skladu ve Vrběticích na Zlínsku v roce 2014.

Koudelka podle koalice Spolu nynější situaci, která vyústila v diplomatickou krizi mezi ČR a Ruskem, zvládl bravurně, i když byl vystaven "různým tlakům a zájmům ze strany zahraničních i domácích spolupracovníků cizích mocností". "Ředitel BIS Koudelka je člověk, který slouží občanům této země s plným nasazením. Dělá práci, o které se většinou vůbec nedozvíme, ale přesto je pro naši bezpečnost naprosto zásadní," uvedl v tiskové zprávě předseda lidovců Marian Jurečka.

Zeman činnost BIS a Koudelky dlouhodobě kritizuje, šéfa kontrarozvědky pětkrát odmítl jmenovat generálem. Premiér Andrej Babiš (ANO) tento týden uvedl, že kabinet opět navrhne Koudelkovo povýšení do hodnosti generála. Vláda o tom bude rozhodovat v pondělí. Rovněž udělování státních vyznamenání patří mezi pravomoci prezidenta.

Další zprávy