Brno smrdí, nejezděte sem, láká město turisty v klipu s Muchou. Sklízí chválu i zlost

Domácí Domácí
12. 10. 2018 16:57
Od jara letošního roku používá Brno k propagaci města destinační značku #brnotruestory, která má nalákat návštěvníky na autentické zážitky místních obyvatel. Nový spot se zpěvačkou Muchou vyvolává protichůdné reakce.
Brno smrdí. I tak může vypadat propagační spot moravské metropole | Video: BRNOmycity

Brno - Populární zpěvačka Mucha v novém klipu brázdí Brno na kolečkových bruslích oděná do lidového kroje. Místo památek a kulturních center však navštěvuje staveniště a vyloučené lokality. Neutěšený stav města při tom častuje posměšky i vulgarismy. To vše v rámci oficiální kampaně na podporu cestovního ruchu.

"Tato značka využívá k propagaci města zážitky a místní obyvatele. Díky tomu jsou vyprávění autentická," popsala koncept kampaně mluvčí magistrátu Kateřina Gardoňová.

Autoři využívají k propagaci města různé formáty na několika sociálních sítích, včetně InstaStories a videoobsahu. "Brno se tak prezentuje minutovými příběhy o tom, co ho dělá skvělým místem, krátkými tematickými spoty, co všechno lze v Brně zažít, smyčkami momentů z běžného života a příběhy cizinců žijících v Brně," vysvětluje Gardoňová.

Zneuctění kroje a zvyků, zlobí se lidé na Facebooku

Ne každému se však nápad propagovat město s nadsázkou a humorem zamlouvá. "Smutné, naprosté zneuctění kroje, zvyků a tradic, co se tu snaží plno lidí zachovat," zlobí se v diskuzi na Facebooku jedna uživatelka.

"Kroj je pro mě něco posvátného, a když vidím něco takového, tak je mi z toho hodně smutno. Mám rád kampaně, které jsou vtipné a nejsou upjaté. Ale tohle urazí spoustu lidí a rozhodně nenaláká lidi, aby Brno navštívili," přitakává další uživatel, podle nějž je obsah klipu "přes čáru".

"Video je trapné, ubohé a špiní jednu z krásných posledních tradic Moravy," reprezentuje převládající názor také příspěvek dalšího uživatele.

Nadhled autorů tak v komentářích oceňují spíše přespolní. "Brno mě vždycky bavilo tím, jak si ze sebe umí udělat srandu," chválí klip uživatel z Prahy. "Umět si ze sebe udělat srandu je potřeba. Brala bych takové video i o Praze," připojuje se další uživatelka.

Náklady na kampaň jsou vyčísleny na 3,6 milionů korun. "Tato částka v sobě obsahuje strategické řízení značky, on-line kampaň v šestnácti zemích světa a také samotnou tvorbu fotografií a videoobsahu," popsala mluvčí magistrátu.

 

Právě se děje

Další zprávy