O řešení problémů automobilistů v Praze slyšíme pořád: Vnější okruh, vnitřní okruh, tunel sem a miliardy do něj. V posledních letech se dokonce někdy na úkor aut prosazují i cyklisté. O chodcích se obvykle mlčí, snad občas někoho zajímají, když překážejí v jízdě turistům na segwayích. "Chodit není v módě," říká Blanka Klimešová z hnutí Pražské matky, které se už třicet let zabývá trvale udržitelnou mobilitou v Praze.
Od předrevolučních demonstrací za informace o znečištěném ovzduší, nalepování samolepek na auta parkující na přechodech s nápisem "Řidiči di do p*či" se aktivistky v současnosti pokoušejí zajistit bezpečný svět pro svoje děti jinak. Provozují portál Chodci sobě, kam každý může napsat svůj podnět a manažerka projektu ho předá k vyřízení tomu správnému úředníkovi. Můžete pak sledovat, zda se situace řeší, nebo ne.
Ve druhém projektu Pražské matky spolupracují se školami; v něm děti samy upozorňují na nebezpečí, které zažívají každý den při cestě do školy.
Největším problémem Prahy je, že nemá žádný plán rozvoje pěší dopravy. "Už i cyklisté mají na magistrátu svého koordinátora, ale chodce nikdo nezastupuje," říká Klimešová. "Města mají sloužit lidem, ne autům." Podívejte se v galerii, jak to je doopravdy.