Slevy jsou pro Čechy znamením jistoty. I když utrácejí víc, musí mít pocit, že šetří

Iva Špačková Iva Špačková
23. 4. 2019 6:03
Češi jsou šetřílkové, alespoň v mysli. Ačkoliv se jim daří stále lépe a sami svou finanční situaci hodnotí nejoptimističtěji za více než dvacet let, přesto musí mít při návštěvě prodejny pocit, že nakoupili výhodně, ač chtějí kvalitnější zboží než dříve. Ukazuje to výzkum agentury GfK pro Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR. Čísla dokazují, že ačkoliv jsou nákupy v akci atraktivní pro všechny Evropany, Češi je milují o poznání více. Podívejte se, čemu se musí tuzemské řetězce přizpůsobit, aby uspokojily své zákazníky.
Foto: SOCR ČR, GfK

Četnost nakupování slábne

Obchodníci dostanou sice na jeden nákup více peněz, počet nákupních návštěv však klesá. Zatímco v roce 2012 nakupovali Češi v průměru téměř každý den (352krát), loni to bylo "už jen" 331krát.

Supermarkety a diskonty však i přes pokles nákupních výprav dokážou přilákat více zákazníků než dříve, vyšlo z průzkumu.

 

Právě se děje

Další zprávy