Vypadají skoro stejně, ale jsou zdravější. Podívejte se, jak firmy vylepšují výrobky

Iva Špačková Iva Špačková
12. 9. 2017 6:46
Výrobci vylepšují nutriční hodnoty potravin či nápojů a snaží se tím získat sympatie spotřebitelů, kterým záleží na zdravějším životním stylu. Chutě lidí se však zdravějším trendům přizpůsobují pomalu. Firmy proto při změně receptury postupují opatrně. Chuťové složky jako cukr či sůl tak snižují třeba jen o desetiny procent. Podívejte se na šest výrobků, které letos získaly od Potravinářské komory ČR ocenění za nejlepší změny nazvané Reformulace roku.
Foto: Corax Trading

Sušené maso Jerky natur

  • Výrobce: Corax Trading 
  • Jak se změnilo složení: Firma původně vyráběla sušené maso, do něhož přidávala solicí směs Praganda, která vedle soli (jíž bylo v mase kolem tří procent) obsahovala i dusitan sodný (E 250), dextrózu a škrobový sirup. Kvůli ochucení sójovou omáčkou byl v mase obsažen i alergen sója. Dnes vyrábí firma výhradně přírodní produkt, který vedle mořské soli (zhruba 2 %) neobsahuje žádné přídatné látky. Potravinářská komora ČR ocenila, že ve výrobku je méně soli než u podobných konkurenčních výrobků (například Indiana Jerky, Fine Gusto, Jack Links). Ocenění získala konkrétně zvěřinová varianta výrobku.
  • Jak se změnila cena: Zůstala stejná jako u původního výrobku, uvedla firma.
  • Jak lidem chutná: "Zájem zákazníků roste s tím, jak stoupá podíl lidí zajímajících se o zdravou stravu. Vedle maminek, které dbají na složení výrobků, si ho kupují sportovci, nově se staneme partnerem hokejového klubu HC Motor České Budějovice," říká majitel firmy Miloslav Koutník.
 

Právě se děje

Další zprávy