Marks & Spencer otevře v Česku prodejny potravin a e-shop. V Británii už prodá více jídla než módy

Jiří Hořčica
8. 8. 2016 12:00
Britský řetězec Marks & Spencer plánuje na českém trhu otevírat vlastní obchody s potravinami. Loni se firma po čtyřech letech ztráty přehoupla do zisku. Pravděpodobně v příštím roce otevře vlastní český e-shop, ve kterém nabídne téměř celý britský katalog značky.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Praha – Vlastní síť prodejen s potravinami chce v Česku rozjet britský oděvní řetězec Marks & Spencer. Už v příštím roce také nejspíš spustí český e-shop. V rozhovoru pro týdeník Marketing & Media to uvedl marketingový ředitel české pobočky Zdeněk Hašek.

"Po období rozšiřování, kdy jsme otevírali hodně nových poboček, se ukázalo, že ne všechny byly ziskové. Teď jsme ve fázi prosévání a ty, které nejsou ziskové, zavíráme. Chceme zeštíhlet na zdravé jádro, a pokud budeme otevírat prodejny nové, budeme to víc zvažovat," řekl Hašek, když vysvětloval, proč se česká pobočka loni po čtyřech letech dostala ze ztráty.

"Naší prioritou je otevírat simply food stores by M&S, tedy specializované prodejny potravin. Zatím hledáme vhodné prostory," uvedl. Dodal, že prodejna v pražském obchodním centru Nový Smíchov je první ze dvou českých obchodů, kde firma docílila většího obratu z prodeje jídla než z prodeje oděvů.

"V Británii je tento poměr 60 ku 40 ve prospěch jídla, u nás je to stále ještě dvě ku jedné ve prospěch oblečení. Samozřejmě očekáváme, že i zde se to bude vyvíjet stejně," vysvětlil Hašek.

Doplnil, že od dubnové změny globálního vedení razí firma strategii "návratu ke kořenům". "Nebudeme honit nejmódnější trendy, chceme se vrátit k tomu, co nás udělalo úspěšnými. Klást důraz na kvalitu, nositelnost, nadčasovost, zaměřit se na naše hlavní kategorie − formální oblečení a essentials, jako je spodní prádlo," řekl Hašek s tím, že firma hodlá především "vystoupit z nebezpečné spirály věčných slev a výprodejů".

Toho chce dosáhnout postupně, přehodnocením cenové struktury. Nabízet bude víc zboží nejnižší cenové kategorie, čímž by mělo dojít k plošnému zlevňování. "Cena bude férovější a tím se zvedne pravděpodobnost, že zákazník si výrobek koupí za plnou cenu. Slevových akcí budeme dělat méně, budou cílené a jejich velká část bude zaměřena na věrnostní zákazníky, kteří nám už teď dělají polovinu obratu," vysvětlil Hašek.

Pravděpodobně v příštím roce firma otevře vlastní český e-shop, ve kterém lidé najdou "mnohem širší sortiment než v obchodech". Nabídne v něm téměř celý britský katalog značky. Už v září chce ovšem nabídnout mobilní věrnostní aplikaci, která nahradí plastové zákaznické karty.

Čtěte více v rozhovoru pro týdeník Marketing & Media.

 

Právě se děje

Další zprávy