Kateřina Hovorková
Aktualizováno 18. 7. 2021 16:19
Pandemie koronaviru uspíšila to, na co se banky chystaly dlouho, převést většinu služeb do on-line světa. Výsledkem je šest milionů uživatelů internetového bankovnictví, z nichž stále více lidí používá smartbanking. Jaká je ale úroveň mobilních aplikací - co umí, používají se snadno, jsou bezpečné? Nejenom na tyto otázky hledali odpověď experti z portálu Finparáda a ze společnosti Scott & Rose.
Jak jsou aplikace "přívětivé" pro klienty
Jak je aplikace oblíbená, se sleduje na základě jejich hodnocení, které je zobrazeno v on-line obchodě s aplikacemi Google Play. Tamní zobrazení ve hvězdičkách analytici pravidelně přepočítávají na procenta.
Nejlépe hodnocenými mobilními aplikacemi podle uživatelů jsou aplikace od Air Bank, ČSOB a Moneta Money Bank. Tyto aplikace dosáhly hodnocení 96 %. Těsně za nimi s 94 % se umístily mobilní aplikace od České spořitelny, Equa bank a Raiffeisenbank.
Naopak nejslabšími aplikacemi jsou podle uživatelů aplikace od Hello bank, Sberbank a Banky Creditas.
Klientská přívětivost aplikace |
Banka |
Více než 90 % |
Airbank, ČSOB, Moneta Money Bank, Česká spořitelna, Equa bank, Raiffeisenbank, mBank |
71 až 90 % |
Fio banka, Komerční banka, UniCredit Bank |
60 až 70 % |
Banka Creditas, Sberbank, Hello bank |