World of Warcraft jak jej (asi) neznáte

David Bimka
23. 11. 2006 0:00
Warcraft se nezastaví před ničím. Teď už je to jisté. Nejenže zválcoval rank počítačových realtime strategií, ale hraje prim i na poli on-line RPG. A navíc si směle vykračuje i na hráčské stoly...
Foto: Aktuálně.cz

V monstrózní bedně WoW na vás čeká velikánská mapa Loarderonu, asi sto třicet plastových figurek, tři sety barevných osmistěnných kostek, desky jednotlivých charakterů a především na pět stovek karet. To už je vážně slušný náklad. WoW může hrát až šest hráčů, a to tři za Hordu a tři za Alianci. Nikdo nehraje sám za sebe, v této hře vítězí pouze strany.

Foto: Aktuálně.cz

Vzhůru na obludu!
Mapa je rozdělená na jednotlivá teritoria obývaná všelijakou havětí. Ta se do hry dostává pomocí karet úkolů. Každá karta určuje, jaká nestvůra se objeví a kde, a také jakou za ni vlastně získáte odměnu v penězích, zkušenostech a předmětech. Čím horší obludy, tím lepší vybavení za ně je, a postavy si tak můžou troufnout na ještě drsnější bestie. A tak pořád dokola. Vedle potvor, jež pro splnění úkolu musíte porazit, karty generují ještě neutrální protivníky, kteří jsou na herním plánu proto, aby vám otravovali život a řekněme to rovnou, občas vás poslali do hrobu. Pokud ale nějaký hrdina "zemře", prostě se objeví na nejbližším hřbitově nebo ve startovním městě.

Foto: Aktuálně.cz

Postavy se kromě cestování mohou věnovat také obchodům s kupci ve městech, nebo se trénovat ve svých schopnostech. Kdykoli některá z nich poskočí na počítadle zkušeností na další úroveň, smí dosáhnout nových dovedností. Zloději se tak učí útokům ze stínů, Warlockové tahají z pekel démony a Lovci si ochočují zvířátka.

Originální boj potěší
Každá obluda má tři vlastnosti - Nebezpečnost, Útok a Výdrž. Všichni, kteří se na lov dané potvory vypravili, bojují jako tým, takže jejich hody se sčítají. Postavy vždy házejí současně třemi typy kostek pro střelbu a magický útok, pro útok zblízka a pro obranu. Příšery nehází nic. Hráči musí číslem na kostce alespoň dorovnat jejich nebezpečnost, aby se kostka vůbec počítala. Postavy nejdříve po obludě střílí, a pokud jí způsobí dost zranění, bestie umírá. Pokud ne, následně si ona sama bouchne do hrdinů. Utržené zranění si mohou postavy zcela volně rozdělit mezi sebe, takže se vyplatí mít v týmu tanky (paladina, válečníky), kteří ztrátu krve ustojí. Po útoku nepřítele přichází na řadu boj zblízka, který by měl potvoru dorazit. Nicméně pokud je obluda odolnější, ani další zranění ji nezabijí a jede se nové kolo boje. Celá hra ostatně směřuje k jedinému - zabít hlavního zlouna. Ta strana, která ho porazí, vyhrává celu partii. Pokud se to náhodou nepodaří ani jedné, po třiceti kolech boje se rozjíždí závěrečná jatka mezi Hordou a Aliancí. Přežít mohou pouze jedni...

Foto: Aktuálně.cz

Drobnosti
WoW je skvělá hra. Chtělo by se napsat čistá esence RPG, protože volnost v rozvíjení postavy je opravdu široká a s vymýšlením komb mezi jednotlivými dovednostmi si vyhraje každý. Jediným problémem je fakt, že se partie odehrává mezi dvěma téměř oddělenými světy dvou týmů, které do interakce vstupují pouze ve chvíli, kdy se potkají na mapě v nějakém (poměrně vzácném) držkomlatu. I když se hra snaží ke kontaktu pobízet různými bonusy za ulovené trofeje nepřátelských postav, obvykle se odehrávají dvě krvavá představení nezávisle vedle sebe. Pokud ale nad touto drobností přivřete oko, skvěle si hraní WoW užijete.

Článek je převzat z časopisu Pevnost č.11/2006.

 

Právě se děje

Další zprávy