Recenzujeme hry pro PlayStation 3!

Radek Pergl
24. 3. 2007 2:42
PlayStation 3 je venku a my jsme si pro vás připravili recenze všech dostupných her. Tady je první várka...

Sledujte náš PlayStation 3 speciál!

Dnes se podíváme na první tři, které vlastně zastupují do nejdůležitěší, co by vám nemělo u PlayStation 3 uniknout. V dalších dílech se pak podíváme na zbytek lineupu, zhodnotíme multiplatformové tituly a podíváme se i na to, co je možné koupit na PlayStation Store (byť s malou oklikou).Rec

MotorStorm
Hodnocení: 89
Evolution Studios, autoři velmi kvalitních a velmi populárních WRC titulů s příchodem na PlayStation 3 přitvrdili. V rytmu drsné muziky se na špinavých, prašných a zabahněných okruzích v Monument Valley setkávají nejrůznější závodníci, aby spolu soupeřili o vítězství v novodobých gladiátorských kláních. Na tratích se tak prohánějí motorky, čtyřkolky, buginy, auta, džípy a kamióny a všechno se to zmixuje během první zatáčky

Premisa MotorStormu je v podstatě jednoduchá. Spousta vozidel spolu závodí na osmi tratích, plných bahna, prachu, skal, skokánků, úzkých průrv, kaňonů a různých cest. Bojuje se doslova v každé zatáčce, plechy se mačkají a odpadají, auta létají vzduchem a demontují se na jednotlivé díly.

Všechno vypadá naprosto náramně, téměř jako na dva roky starém traileru auta jezdí kolem vás, přes vás, soupeři do sebe agresivně najíždějí, vystrkují se ze zatáček a mnohokráte se stane, že vám před nosem prolítne hořící bugina, která míří mimo trať. Takovýhle zážitek vám dnes žádná jiná hra nenabídne a proto je MotorStorm jasným důvodem pro koupi nové konzole. Je pravda, že tratě nejsou moc odlišné a z tématu se dalo vytěžit mnohem více, nicméně tahle hra má pořádné (a pořádně špinavé) koule. To je bez debaty.

Resistance: Fall of Men
Hodnocení: 71
Dalším tahákem ke koupi PlayStation 3 měl být Resistance. Zde však nemůžeme zamaskovat naše rozpaky. Z revoluční next-gen akce se stala klasická, byť velmi dobře udělaná střílečka, která však nepřináší mnoho nového. Stanete se americkým vojákem, jenž ve zbytcích Anglie bojuje proti viru Chiméra, který dělá z lidí odporné mutanty. Samozřejmě nic není tak, jak vypadá a náš hrdina, který je hned na začátku hry infikován, skrývá nejedno tajemství, takže příběh plný klišé, byť zasazený do zajímavých kulis alternativních 50. let minulého století, se může rozjet na plné obrátky.

Atmosférou a provedením je pak hra na rozmezí Half-Life 2 a Call of Duty. Vojáci v klasických uniformách běhají městskými rozvalinami, do nichž jsou tu a tam postavena chimérácká technologická stavení. Hra vypadá poměrně slušně, jede však jen v 720p, modely jsou docela propracované a engine zvládá hodně objektů na jedné scéně. Nicméně tohle nebo kvalita textur se nemůžou rovnat konkurenčnímu Gears of War, ať si zapálení fanoušci říkají, co chtějí.

Resistence: Fall of Men však nabízí kvalitní multiplayer až pro 40 lidí ve třech herních režimech deathmatch, team deatmatch a objective. Případně můžete hrát ve splitscreenu kooperaci, aniž by hra musela slevit ze svých nároků, což je velmi pozitivní. Bohužel taktické vyžití během hry více hráčů je sráženo tím, že většina z nich nemá (nebo neumí používat) headset.

Gran Turismo HD Concept 2.0
Hodnocení: XX
Gran Turismo HD nemá hodnocení z jednoho prostého důvodu nabízí toho docela málo, ale je zadarmo. V podstatě jde jen o takovou demonstraci možností, které budou následovat. K dispozici je tak jen jedna trať zasazená do údolíčka v Alpách, kde na zelené louce budeme jezdit na čas nebo smykovat na body a pokocháme se malebnými vrcholky hor.

Nejsme si jistí, jestli právě tento okruh je tou správnou demonstrací možností. Nebýt neuvěřitelného množství trojrozměrných diváků, kteří se různě toulají kolem trati (byť trochu zpomaleně), mávají či natáčí, a naprosto dokonalého modelu auta, měli bysme pocit, že hrajeme jen Gran Turismo 4 na HDTV. Nicméně právě dokonalost vozidel, která mají vymodelovaný každý myslitelný detail jako zámek ve dveřích, mřížku chladiče atd., je nutnost GTčko stáhnout a kochat se.

Gran Turismo HD nabízí 10 různých vozidel od Mazdy Capuccino, přes Nissan Skyline a Mitsubishi Evo až po Toyotu Celicu nebo nové Ferrari 599. Všechny tyto vozy pak po projetí základních Time Trialů dostanete ještě ve vyladěné verzi, kde se tu změní barva karosérie, tu přibude křídlo nebo spoiler. Jízdní režimy jsou zatím jen dva a to závod na čas a smykování a obé můžete dělat na jedné trati ve dvou jízdních směrech. Velkou vychytávkou je automatické napojení na online žebříčky, kde se můžete porovnávat s borci z celého světa a zkoumat jejich replaye.

Článek je připraven ve spoluprácí s webem GamePro.cz a obchodem PlayCentrum, kterým tímto děkujeme!