Prodeje Minecraftu překročily hranici čtyř milionů

Adam Pešek
10. 11. 2011 3:12
Prodeje stavitelské hry Minecraft přesáhly hranici čtyř milionů. Znovu se tak ukazuje, že i nezávislý herní trh má obrovský potenciál
Foto: Jens Bergensten

Sandboxové stavitelské hry Minecraft se prodalo už přes čtyři miliony kopií na PC a oblíbené „pokládání kostiček" tak pomalu atakuje hranici bestselleru. Úspěch titulu zároveň prokazuje možnosti nezávislé herní scény, která je někdy živější a nápaditější než ta komerční.

Švédský vývojář Markus Persson v Minecraftu dal prostor hráčské představivosti a v hranatém 3D světě lze vybudovat téměř cokoliv. Takzvaný Survival Mode pak stavění lehce komplikuje, jelikož materiálu je jen omezené množství a v noci hlavního hrdinu ohrožují krvelačná monstra. Mozek projektu Persson chtěl uživatelům nabídnout zábavnou a přístupnou hru a dosavadní čísla říkají, že se mu to opravdu podařilo.

Vývoj začal v roce 2009 a relativně brzy už měl Minecraft řadu příznivců. Ještě v průběhu testování beta verze totiž mělo svůj účet přes 16 milionů hráčů z celého světa. Za svou jednoduchost a originalitu hra získala hned několik ocenění.

 

Právě se děje

Další zprávy