reklama

Online nákup nezkusilo už jen 6 % uživatelů internetu

20. 8. 2012 13:12

Alespoň jednou týdně uskuteční online nákup téměř 14 procent lidí, říká průzkum

//cdn.i0.cz/public-data/28/1c/41a4c36c375fb504ae2f036fcaad_r16:9_w480_h270_gi:photo:442142.jpg Foto: Thinkstock

Praha - Už jen šest procent uživatelů internetu v Česku si ještě nikdy nepořídilo žádné zboží ani službu přes internet. Naopak alespoň jednou týdně uskuteční online nákup téměř 14 procent lidí.

Vyplývá to ze srpnového průzkumu, který uskutečnila agentura GfK Czech na reprezentativním vzorku 1000 respondentů ve věku 15-65 let. Jednalo se nicméně jen o uživatele internetu, protože průzkum probíhal formou online dotazníku.

Největší skupina lidí (přes 40 procent) nakupuje na internetu jednou měsíčně či méně často. Z hlediska věku pak nejčastěji nakupuje skupina od 20 do 29 let, a to často i několikrát do měsíce.

Jsou to především lidé s nejvyšším vzděláním, svobodní i zadaní, bez výraznějšího regionálního rozdílu (výjimkou je Praha). Nejvyšší frekvenci nákupů mají podnikatelé, studenti a ženy na mateřské dovolené, všichni zhruba s průměrným příjmem.

Vedou elektronika a oblečení

Nejčastěji Češi přes internet kupují elektroniku a oblečení (35-40 procent), kosmetiku a audio/video nosiče či knihy (20 procent). Zhruba desetina nakupujících si už přes internet pořídila dovolenou nebo finanční služby. Pouze sedm procent zatím vyzkoušelo online nákup potravin.

Největší ochotu nakupovat v budoucnu online vyjadřují lidé opět u elektroniky (56 procent), oblečení (45 procent) a kategorie knihy/audio/video (39 procent). Následují je s 34 procenty kosmetika a pořízení dovolené.  Nejméně lidí plánuje pořízení finančních služeb a potravin (17 procent).

Hlavně hotově

Za internetový nákup Češi stále nejčastěji platí hotovostně při předání zboží (62 procent), následuje přímý bankovní převod (56 procent).

Roste obliba online platby kartou, tuto možnost využila už čtvrtina lidí. Nejméně používanou je platba kartou při převzetí - tuto formu vyzkoušela jen desetina zákazníků.

--------------------------------------------------------------------------------

Online obchody.

autor: Petr Kučera

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
 
reklama