Indie hry si razí cestu k většinovému publiku

Indie hry si razí cestu k většinovému publiku
Braid je logická plošinovka s kýčovitým a stokrát ohraným příběhem. Své kvality ovšem nabírá pomocí originálního ztvárnění světa a zajímavým herním prvkem, jakým je například neomezená možnost vracení času (která vyvažuje někdy až frustrující obtížnost, jakou známe ze starých her).
Ačkoliv hra Minecraft ještě ani nevyšla v ostré verzi, už teď ji mají na základě zkušeností z beta verze předobjednanou tři milióny hráčů. Hra samotná nemá žádný ucelený příběh, ani nijak určený cíl. Hráči prostě jen přežívají ve světě z obřích kvádrů a přetvářejí ho k obrazu svému.
V roce 2010 se stalo Limbo třetí nejlépe prodávanou hrou na Xbox Live Arcade. Své fanoušky si tato logická plošinovka získala působivě depresivním zpracováním, ničím nezastíranou surovostí a jakousi tajemnou romantikou neznámých světů.
Super Meat Boy je hra se zničující obtížností, v níž hráči musí bez úhony proskákat více než 300 úrovněmi plnými ozubených kol, nožů a propastí. Je k dospozici pro Xbox 360, Windows a za dobu své existence (od října minulého roku) se prodalo více než šest set tisíc kopií.
Foto: 2D Boy
Jan Kovalík
14. 9. 2011 13:38

Ohledně velikosti reklamní kampaně, rozpočtu nebo počtu hráčů nemohou Indie hry konkurovat titulům zavedených a bohatých studií. Několik jednoduchých, ale skvěle hratelných a atmosferických vlaštovek ale proklestilo cestu ostatním a dnes na hry nezávislých vývojářů narazíte i na nadupaných herních konzolích.

 

Právě se děje

Další zprávy