reklama

Hollywood přichází s revolučním on-line hororem

14. 7. 2011 16:30

Horor Inside má být podle jeho tvůrců revolučním snímkem kombinující film a sociální sítě. Podaří se jim vtáhnout do hry dostatečné množství diváků?

D.J.Caruso si posvítí na sociální sítě. D.J.Caruso si posvítí na sociální sítě. | Foto: ISIFA

Pod patronací Intelu a Toshiby vzniká unikátní filmový projekt, kombinující prvoligovou hollywoodskou estetiku s postupy odkoukanými od internetových sociálních sítí. V techno hororu Inside si mohou uživatelé internetu dokonce i zahrát malou roli, stačí umístit na YouTube svoje video a link na něj poskytnout produkci. On-line spolupráce mezi režisérem a internetovými nadšenci začne 25. července.

I vy se tak můžete teoreticky objevit vedle hlavní hvězdy, půvabné dvaadvacetileté Emmy Rossumové. Ta hrála například v Česku nedávn vysílaném mrazivém thrilleru Tajemná řeka Clinta Eastwooda, nebo v katastrofickém kasovním trháku Rollanda Emmericha Den poté.

Ovlivňování děje


Do zcela nové pozice jsou u snímku Inside postaveni i samotní diváci. Film bude uveden 14. srpna na internetu a pomocí Facebooku, Twitteru i YouTube budou moci ovlivňovat jakým směrem se vydá jeho děj. Do snímku, který se bude skládat z několika epizod, se také dostanou jejich "posty" a "tweety" umístěné na profilovou stránku jeho hlavní hrdinky. Sociální sítě jsou v tomto filmovém experimentu totiž důležitým příběhotvorným prvkem.

Zápletka filmu se bude točit okolo dvacetileté Christiny, ženy uvězněné v tajemné místnosti pouze s laptopem a nevysledovatelným internetovým připojením. K tomu aby zjistila kde je a dostala se ven, bude muset zburcovat své přátele, rodinu a další lidi prostřednictvím sociálních sítí.

Hollywood hledá nové cesty

Režisérem snímku je D.J. Caruso, autor blockbusterů jako byl například voyeristický thriller Disturbia nebo sci-fi pro dospívající publikum Jsem číslo čtyři. Podle slov na webu filmu půjde o "první snímek svého druhu, rozhodně ale ne o poslední". Je tedy vidět, že Hollywood při hledání nových cest nesází pouze na technologicky i finančně náročné 3D filmy, ale i na podstatně levnější a bezesporu nápaditější cesty.

Přesto se nelze ubránit dojmu, že půjde především o marketingový produkt obou zúčastněných firem, protože Caruso rozhodně nepatří k filmovým umělcům, ale spíš k šikovným a eklektickým řemeslníkům, jejichž  "mýdlových oper" jsou plná i běžná kina a televize.

Zajímavé však je že v případě snímku Inside jde o hororový žánr, který se tak zdá předurčen k průkopnické roli na internetu. Před časem se totiž objevil i australský horor The Tunnel, který byl jako první distribuován pouze prostřednictvím bittorentové sítě a financován mimo jiné prodejem jednotlivých políček filmu uživatelům internetu. Ti ho tak měli možnost ohodnotit. Hodnotila se však především technologická či lépe řečeno distribuční revolučnost. Film samotný byl natolik neoriginální a hloupoučký, že nikoho příliš nezaujal.

autor: LP Fish

reklama

Diskuse

0komentářů

Zatím žádný příspěvek :(

reklama
reklama
reklama
 
reklama