Burnout 5 - větší, lepší, adrenalinovější!

Tomáš Richter
13. 4. 2007 0:00
Škola dravé jízdy míří i na konzole nové generace. Jaká bude?
Foto: Hratelně.cz

Jestli mají PCčkáři konzolistům co závidět, pak je to právě série Burnout z dílny papínků herních efektů, studia Criterion. Nejeden hříšník tak chodí po večerech hrát ke kamarádům Burnout Revenge, aby druhý den vykopal na nejrůznějších fórech válečnou sekeru a pocuchal tím videoherním maniakům nervy. V listopadu však budou mít všichni záletníci důvod přiznat svojí závislost a okouzlení HD vnadami nejen nového Burnoutu, nejočekávanějšího závodního hitu tohoto roku, ale také svého nového, obývacím pokojem pokřtěného, miláčka, neboť kvalitní tituly dělají z oplastované elektroniky herní konzole.

>

Foto: Hratelně.cz

Peklo nebo ráj?
Chystaný skutečně novogenerační Burnout s číslovkou pět v názvu nabídne od základu přepracovaný koncept, přesto si zachová arkádový styl jízdy okořeněný efektními bouračkami. Největší změna tkví ve volnosti pohybu po fiktivním městě Paradise City, které bude kombinovat význačná místa hned několika světově známých měst. Charakteristické budou například virtuální šanghajské doky nebo horské masívy inspirované Montanou, což hráčům napomůže lepé si zapamatovat celé město, takže na přepínaní do nabídky s mapou rovnou zapomeňte, i když by se alespoň pro začátek malinká mapka v rohu obrazovky hodila.

Foto: Hratelně.cz

Svoboda se značně podepíše i na redukci zbytečných obrazovek, tedy různých menu či selekcí, jež nahradí interaktivita s prostředím, podobně jako před lety v případě série Need for Speed. Paradise City bude mimo jiné zpřístupněné celé hned od začátku včetně všech zkratek a skrytých tras, a to bez nutnosti loadovat jednotlivé čtvrti. Ty budou navíc posety obchody od autosalónů, přes benzínové pumpy, až po myčky, kde bude moci svojí káru zbavit nečistot.

Bez řidičáku na ulici nelez!
Dalším zpestřením bude nově implementovaný řidičský průkaz, který hráče zařadí do skupiny podle jeho řidičského umu, aby nedošlo k situaci, kdy naprostá lama, co má v garáži V3Sku, v kapse "machršňůru" Ferrari a neskromně si říká pan závodník, dostane klíčky od nablýskaného sporťáku. Podobné to bude i se závody, do nichž vás bez patřičných zkušeností prostě nepustí. Vývojáři se dušují, že řídičské osvědčení zakomponují také do online režimu, čímž se vyrovnají rozdíly mezi hráči. Jednou hra znemožní využívat v závodě boost, podruhé naopak zavede omezovač rychlosti nebo zablokuje zkratky v oblasti tratě. Na tento systém jsme opravdu zvědaví, protože budeme mít konečně šanci konkurovat i těm největším ikonám online žebříčků.

Foto: Hratelně.cz

Od každého něco
Za burnoutovskou zábavou stojí bezesporu kvalitní módy, jejichž stávající výčet obohatí specifické úkoly pro každou městskou část, jako je kupříkladu porušování dopravních předpisů. Je libo jízda v protisměru na nejfrekventovanější ulici v Paradise City nebo několik minut konstantně držet ručičku tachometru nad rychlostí 240 kilometrů za hodinu? Každý si rozhodně přijde na své, takže je opravdu na co se těšit. Připočítáme-li si k tomu AI nepřátelských pilotů, jejichž chování a postoj k vám se bude pružně měnit v závislosti na respektu, který jste si svými závodnickými úspěchy pracně vybudovali, jistě nám dáte zapravdu, že jestli se tohle studiu Criterion Games povede, opět pověsí laťku o něco víš.

Realismus nechte spát
Díky nedávno zveřejněným screenshotům přímo ze hry si můžeme konečně udělat obrázek o vizuálním zpracovaní. Tvůrci znovu vsází spíše na přemíru odlesků a částicových efektů, než na fotorealistický kabátek. Jinak tomu nebude ani s fyzikou, detailnost modelů aut jde totiž ruku v ruce s modelem poškození. Destrukci oproti Burnout Dominator podléhá desetkrát více součástek, takže o efektní bouračky nebude nouze. Dokonce by měla být zničitelná i samotná kostra vozu, což uvítáme za podpory kvalitního soundtracku programu EA Trax především v rámci takedownů.

Foto: Hratelně.cz

Burnout 5 je primárně vyvíjen pro platformu PlayStation 3 a následně pro Xbox 360. V guildfordských kancelářích v Anglii tak nezapomněli na Sixaxis, kterým půjde klasicky řídit auto či kontrolovat trajektorii v Crash módu, nebo na podporu HD Eye Toy a X360 Live Vision. Obě kamerky budou využity v online multiplayeru, ovšem doposud nebyl záměr blíže specifikován. Snad je v tom něco víc, než jen video chat a výsměchy oponentům. Když už jsme dvakrát nakousli hru více hráčů, nutno podotknout, že se můžeme rozloučit díky velikým nárokům na grafický čip se split-screenem, jehož absenci napříč rodinou PlayStation v našich zeměpisných šířkách směle nahradí výše anoncovaná hra přes internet. Burnout 5 vyjde koncem roku.

 

Právě se děje

Další zprávy