Začíná další epizoda kofeinové války

rg
18. 10. 2007 10:15
Pepsi i Coca-Cola chtějí vyrábět "ready to drink" kávy
Foto: www.cocacola.com

Milán/Praha - Coca-Cola zareagovala na tah PepsiCo, která se minulý měsíc spojila s kávovým gigantem Starbucks. Pepsi tak učinila, aby se mohla rozvíjet v oblasti takzvaných "ready to drink" káv.

Coca-Cola na začátku týdne oznámila, že se spojuje s významným italským producentem kávy, společností Illycafe. Informaci přinesly Hospodářské noviny s odvoláním na deník Financial Times.

Podrobnosti o vyráběných značkách a způsobu distribuce ještě Coca-Cola neoznámila. Smlouva s Illycafe by měla být podepsána do konce roku.

Dle slov provozního ředitele Coca-Coly Muhtara Kenta je firma na fúzi se značkou, která průběžně posouvala hranice svého odvětví, hrdá. Dále Kent pro agenturu Reuters uvedl, že oni do spojení dodají zkušenosti s budováním značky a s distribucí.

Předseda správní rady Illycafe Andrea Illy je zase rád, že bude moci nabídnout chuť jejich kávy novým zákazníkům.

Ročně se tohoto druhu kávy připraveného k přímé konzumaci prodá přibližně za 23 miliard amerických dolarů (z toho 12 miliard tvoří prodej v Japonsku). Očekává se přibližně desetiprocentní roční nárůst v objemu prodeje s tím, jak se lidé odvracejí od klasických slazených limonád. Snaží se totiž více myslet na svou linii.

SOUVISLOSTI

 

Právě se děje

Další zprávy