Fúze sladkostí: Tatranky míří pod křídla Kraft Foods

mič, čtk
3. 7. 2007 17:36
Kraft Foods za divizi Danone nabídl 152 miliard korun
Foto: Opavia-Lu

Northfield - Klasické "české" sušenky nejspíš změní majitele. Tatranky, Disko, Fidorky, BeBe nebo Piškoty chce totiž od Danone koupit další potravinářský gigant, společnost Kraft Foods. 

Američané nabídli 5,3 miliardy eur, v přepočtu asi 152 miliard korun. Kraft to uvedl v dnešní tiskové zprávě.

Firma předložila koncernu Groupe Danone závaznou nabídku na převzetí výroby sušenek a cereálií. Prodej se týká i divize sušenek LU, jejíž součástí je česká společnost Opavia-LU.

Společnost Opavia-LU je největším výrobcem trvanlivého pečiva ve střední a východní Evropě. Má tři závody - Opavia v Opavě, Deli v Lovosicích a Kolonáda v Mariánských Lázních.

Spojením firma významně posílí na trhu sladkostí. Kraft Foods nejen v Česku prodává například čokolády Milka, Toblerone nebo 3Bit.

Nejslabší divize Danone

Obě společnosti upřesnily, že zatím vedou o prodeji exkluzivní jednání. "Podle francouzských zákonů se Danone musí nejprve poradit se svou závodní radou, než uzavře závaznou smlouvu. Oba podniky předpokládají, že se transakce uzavře do konce roku," sdělil Kraft Foods.

Divize sušenek patří k divizím s nejslabším výkonem v rámci skupiny Danone. Na celkových tržbách skupiny se loni podílela 16 procenty a značka LU se na tržbách divize podílela polovinou.

Podle dohody si Danone ponechá výrobu sušenek a cereálií v Latinské Americe a v Indii. Danone je velký zaměstnavatel, takže plány na prodej některé ze součástí jsou ve Francii citlivým tématem.

V roce 2005 projevila o Danone zájem americká nápojová společnost PepsiCo a francouzská vláda hned uvedla, že bude Danone bránit. Kraft ujistil, že sídlo evropské divize zůstane v nejbližší budoucnosti v pařížském regionu. V nejbližších třech letech také neplánuje ukončení výroby v žádném závodě na výrobu sušenek ve Francii.

Francie se na celkových tržbách divize sušenek Danone podílí 40 procenty. Kraft by převzetím divize posílil svoji pozici v Evropě a na rozvíjejících se trzích. Jeho velikost v Číně by se zdvojnásobila a získal by napojení na trhy v Malajsii, Indonésii a východní Evropě, hlavně v Rusku.

Díky prodeji by se Danone mohla více zaměřit na produkty s vyšším růstem a na zdravější produkty. Zisk z prodeje by také mohla použít na splacení dluhu, který nyní činí 2,9 miliardy eur, a na nové akvizice, napsaly agentury AP a Reuters.

 

 

Právě se děje

Další zprávy