Práce na D1 skončily, uzavírky se kvůli potížím protáhly

ČTK ČTK
Aktualizováno 13. 7. 2014 10:46
První uzavírka na Jihlavsku se zpozdila a trvala přes půl hodiny. V obou směrech se vytvořila kolona do dvou kilometrů.
Dálnice D1. Ilustrační foto
Dálnice D1. Ilustrační foto | Foto: Jan Schejbal/Economia

Psáře (Benešovsko) - Dělníci na dálnici D1 v neděli dokončili usazování mostních nosníků i u Jihlavy. Práce, kvůli kterým byl na nejvytíženější tuzemské dopravní tepně v obou směrech přerušován provoz, trvaly proti předpokladům skoro o půldruhé hodiny déle. Ke zpoždění na Vysočině došlo kvůli technickým potížím.

Poslední uzavírka skončila před 10:15. Na Benešovsku, kde byly montovány nosníky nového nadjezdu na kilometru 42,7, byl provoz obnoven už kolem půl osmé ráno.

Auta čekala půl hodiny

Kvůli delším přípravám na uložení prvního nosníku byla dálnice poprvé uzavřena namísto v 4:30 až před 5:30. Auta musela čekat přes půl hodiny, podle původního oznámení měly být uzavírky čtvrthodinové. V obou směrech dálnice se vytvořila kolona do dvou kilometrů.

Kolem půl hodiny trvala i druhá uzavírka, která začala před 6:45. Ve směru na Prahu se vytvořila 4,5 kilometru dlouhá kolona, směrem na Brno měřila půl kilometru. Objízdné trasy u Jihlavy nebyly stanoveny, auta musejí čekat.

Stavbyvedoucí Jaroslav Jezl z firmy Poor řekl, že zpoždění montáže způsobily problémy s uchycením nosníku. "Teď už by to mělo být tak, jak je naplánováno. Samozřejmě se to celé posunulo," uvádí. Dálnice byla u Jihlavy dopoledne uzavřena ještě dvakrát.

Na opravovaném úseku dálnice mezi 104. kilometrem u Větrného Jeníkova a 112. kilometrem u Jihlavy byl minulý rok zbourán pouze tento dálniční nadjezd u obce Smrčná. Auta po něm jezdí hlavně k lesům. Nový nadjezd by měl být hotov do konce prázdnin.

Problémy se objevily i na Benešovsku

Stavbaři měli v noci potíže i na Benešovsku při instalaci prvního ze tří nosníků. Podle Ivana Čásenského, který zajišťuje stavební dozor, se objevil zádrhel hned na začátku, protože nájezd s nosníkem přijel na místo později, než se plánovalo.

Druhý problém byl při uvolňování nákladu a třetí vznikl při osazování do mostních závěrů. "Nosník byl uvázán tak, že ho váha tlačila trochu k levé straně a do zámku se nám ho nepodařilo rychle uchytit," uvedl Čásenský. Místo hodiny se tak podle něj nosník usazoval ještě o půl hodiny déle.

Zbylé dva díly však podle mluvčí stavební společnosti Eurovia CS Ivety Štočkové instalovali již mnohem rychleji a prakticky podle stanoveného harmonogramu. Uzávěrka kvůli druhému nosníku byla mezi jednou a druhou hodinou ranní, práce na třetím nosníku začaly po šesté hodině ranní a provoz na D1 byl plně obnoven v 7:30.

Osobní vozy a menší nákladní vozidla objíždějí uzavřený úsek na Benešovsku přes Divišov a Vlašim ve směru na Brno a přes Uhlířské Janovice a Sázavu v opačném směru

 

Právě se děje

Další zprávy