Na každého Čecha útočí "jen" 37 reklam denně, zjistil průzkum. V Singapuru je to desetkrát víc

Ekonomika Ekonomika
20. 7. 2016 13:42
Agentura sledovala ve 41 zemích tři základní hodnoty: objem výdajů na reklamu, cenu za tisíc zobrazení a počet dospělých obyvatel země.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Michaela Hasíková/Economia

Praha - Dospělý Čech je vystaven v průměru 37 reklamám denně. Zjistila to mediální agentura ZenithOptimedia, když porovnala 41 zemí světa. Nejvíce reklamám – 363 denně – jsou vystaveni obyvatelé Singapuru, naopak Indové zaregistrují průměrně jen osm reklam.

Agentura sledovala tři základní hodnoty: objem výdajů na reklamu, cenu za tisíc zobrazení a počet dospělých obyvatel země. Průměrný člověk ze 41 sledovaných zemí byl loni vystaven téměř 84 reklamám denně, z toho 33 tvořily internetové reklamy, 23 televizní, 13 rozhlasové, 9 venkovní, 4 novinové a 2 reklamy v časopisech.

Země Počet reklam denně
1. Singapur 363
2. USA 266,6
3. Velká Británie 231,3
4. Norsko 192
5. Bulharsko 164,8
6. Slovinsko 150,9
7. Francie 150,9
8. Japonsko 132,4
9. Německo 131,3
10. Dánsko 109,6
... ...
31. Slovensko 44,9
32. Řecko 39,3
33. Hongkong 37,8
34. Česká republika 36,5
35. Nizozemsko 35,9
36. Srbsko 34,4
37. Maďarsko 32,3
38. Litva 28
39. Mexiko 18,6
40. Ukrajina 14
41. Indie 7,7

V Česku má největší podíl reklama v televizi (15,7 reklamy na osobu za den den), následuje internet (13,1 za den), rozhlas (4,4), časopisy (2,4) a noviny (1).

 

Právě se děje

Další zprávy