Menší hypermarket, více zboží. Tesco zkouší nový model

ČTK ČTK
26. 11. 2014 15:55
Obchodní řetězec testuje v nákupním centru Letňany nový formát menšího hypermarketu.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Praha - Obchodní řetězec Tesco testuje v pražském nákupním centru Letňany nový formát menšího hypermarketu.

Prodejní plocha se snížila z jedenácti na osm tisíc metrů čtverečních, sortiment se naopak rozšířil o tisícovku produktů. Zboží objednané online si zákazníci budou moci vyzvednout na čerpací stanici. "Pokud se nový koncept osvědčí, chceme stejným způsobem přestavět i další prodejny," řekl šéf řetězce Tesco ČR David Morris.

Podoba obchodů by se mohla změnit v celé střední Evropě, výsledky projektu ale můžou využít i jinde. "Děláme tady projekt pro celou skupinu Tesco. Zkušenosti, které tady získáme, se mohou objevit na dalších trzích ve Velké Británii či Asii," uvedl Morris.

Záleží na reakci zákazníků

Kdy se nový koncept obchodů objeví v dalších prodejnách řetězce, záleží na reakci zákazníků. Řetězec pilotní provoz vyhodnotí do 12 týdnů.

Tesco v hypermarketu nově nabízí například řezané květiny, rozšířilo nabídku elektroniky a oděvů a zřídilo dětský svět či komunitní centrum. Zmenšení hypermarketu umožnilo pronajmout uvolněné prodejní plochy novým nájemcům.

E-shop s oblečením vlastní značky

Tesco také zvažuje rozšíření nabídky svého e-shopu Potraviny online o oblečení své značky F&F. Pilotní projekt byl spuštěn na polském trhu. "Budeme také pokračovat v rozšiřování sortimentu potravin, který je úspěšný," dodal Morris. Portál Potraviny online má nyní zhruba 200 000 zákazníků. Dvacet z celkových 76 aut, které zaváží potraviny, vyjíždí právě z letňanského obchodu.

Tržby řetězce Tesco v posledních třech kvartálech podle Morrise rostly. Ve finančním roce 2012/2013 firma v ČR vykázala podle výroční zprávy ztrátu 1,12 miliardy korun, tržby klesly o necelá tři procenta na 44 miliard korun.

 

Právě se děje

Další zprávy