Americké firmě Meta Platforms, která je mateřskou společností Facebooku a Instagramu, poprvé klesly čtvrtletní tržby. Důvodem byly nižší výdaje za reklamu v reakci na oslabení ekonomiky a sílící konkurence TikToku. Tržby se ve druhém čtvrtletí snížily o jedno procento na 28,82 miliardy dolarů (693,5 miliardy korun). Čistý zisk se propadl o 36 procent na 6,69 miliardy dolarů, uvedla společnost.
Výsledky společnosti Meta ukazují na zpomalení digitálního reklamního průmyslu způsobené inflací. To oslabuje i konkurenty jako Alphabet a Snap. Trh s digitální reklamou přitom zažíval několik desetiletí prudký růst, protože firmy využívaly sílu internetu k oslovení spotřebitelů.
Podnikání firmy Meta ohrožuje řada problémů. Patří mezi ně silná konkurence firem TikTok a Amazon.com na trhu s reklamou. Její tržby také zasáhly změny společnosti Apple v oblasti ochrany osobních údajů v mobilním operačním systému iOS.