Luxusnější verze nábytku Jysk, veganské burgery nebo Anticafé. Franšízy hledají partnery v Česku

Michal Šenk Ekonomika Michal Šenk, Ekonomika
18. 11. 2016 6:33
Na oborové konferenci v Praze se představily franšízové sítě, které pro rozšíření do České republiky hledají partnery. Patří mezi ně například prodejny nábytku a šperků, kavárna, síť veganských restaurací nebo koncept cvičení podle Steffi Grafové.
IDdesign míří i do Česka.
IDdesign míří i do Česka. | Foto: IDdesign

Praha – Luxusnější verze nábytku Jysk, dostupnější varianta šperků Pandora, kavárna lépe vyhovující potřebám práce nebo třeba vegetariánská síť restaurací včetně rozvozu. To jsou některé z franšízových „konceptů“, které nyní chtějí proniknout i do České republiky a hledají zde proto partnery.

V Česku loni fungovalo podle dostupných statistik okolo 250 franšízových sítí, kdy si lidé pronajímají už rozjetou značku včetně know-how a platí za to dohodnutou částku. Jednou z hlavních výhod je obvykle snadnější start a menší rizikovost oproti klasickému začátku podnikání „na vlastní pěst“.

Jedna z kaváren Anticafé v Paříži
Jedna z kaváren Anticafé v Paříži | Foto: Anticafé

V příštím roce by podle odhadů mohl počet těchto konceptů v Česku překročit hranici tří set. Někteří vážní zájemci se představili na speciální oborové konferenci v Praze.

Patří mezi ně například dánský nábytkářský řetězec IDdesign, který má stejného vlastníka jako značka Jysk, která už v Česku úspěšně působí. IDdesign je o něco luxusnější značka, která se ze Skandinávie rozšířila do jižní a východní Evropy (například Maďarska) a v posledních letech silně expandovala na Arabském poloostrově.

Podle informací online deníku Aktuálně.cz je IDdesign v pokročilých jednáních o vstupu na český trh. Firma by chtěla s pomocí takzvaného master franšízanta (majitel franšízové licence pro zpravidla několik zemí v regionu, který pak řídí jednotlivé franšízy na konkrétní pobočky) otevřít svou prodejnu v obchodním centru na pražském Chodově.

Kdo také hledá partnery v Česku

Boco
Fastfoodový koncept z Francie nabízí cenově dostupnou gastronomii s puncem michelinských šéfkuchařů.

Glossy Island Nailbar & Beauty Lounge
Síť studií pro péči o ruce a nehty z Německa se chce od konkurence odlišit designem. Služba je bez objednání a čekání, s občerstvením, trochu jako na baru - jak napovídá sám název. Dosud funguje 18 provozoven v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Švédsku, Norsku a v Kanadě.

Marco Aldany
Síť luxusních španělských kadeřnictví má zatím přes 400 poboček ve Španělsku, Africe i Latinské Americe. V salonech můžete narazit třeba na televizní obrazovky na stropech a podobné „vychytávky“.

Mr. Sandless
Americký franšízingový koncept na čištění různých materiálů se mimo jiné velmi zaměřuje na korporátní klienty.

Mrs. Sporty
Jednou ze zakladatelek této franšízy je tenisová legenda Steffi Grafová. Jde o tréninkovou metodiku cvičení žen, základem je půlhodinový kruhový trénink. Hlásí se k ní už téměř 600 fitness klubů po celé Evropě včetně několika na Slovensku.

Noa Noa
Romantická ženská móda z Nizozemí produkuje ročně pět kolekcí. Momentálně značka zastřešuje 120 obchodů v 25 zemích světa.

Paint & Smile
Franšíza na uměleckou školu zahrnuje například také prodejní galerii.

Pressto
Síť čistíren založená před víc jak dvaceti lety v Madridu působí dnes po celém světě. Od konkurence se odlišuje snahou o vědecký vývoj a aplikací výzkumu v jednotlivých čistících programech.

Tcollege
Švýcarská vzdělávací metoda se zaměřuje na doučování těch, kteří ve studiu ztrácejí. Majitel franšízy upozorňuje například na nízkou vstupní investici případných franšízantů.

O Česko má zájem i další dánská značka Amazing Jewelry. Tu rozvíjí Jesper Nielsen, který donedávna stál za úspěchem značky šperků Pandora. Amazing Jewelry chce být ještě o něco dostupnější než Pandora, zaměřit se hodlá na mladší zákazníky. Značka vznikla loni, dosud má deset prodejen zejména v Evropě. Chce ale expandovat do celého světa, dlouhodobě plánuje mít až tisíc prodejen.

Partnery hledá také síť kaváren Anticafé, která funguje od roku 2013 v Paříži a nyní také v Římě. Zakladatel konceptu, mladý podnikatel Leonid Goncharov, vyšel z vlastní zkušenosti, podle níž jsou tradiční kavárny pro dnešní potřeby řady lidí nevhodné, pokud v nich chcete pracovat, studovat, vyměňovat si kontakty, sdílet své znalosti a zkušenosti, diskutovat s lidmi podobných zájmů nebo si pronajmout stůl či místnost pro kreativní činnost či prezentaci svých nápadů.

V Anticafé se proto neplatí za obsluhu a občerstvení, ale za čas. V hodinovém poplatku jsou zahrnuty vysokorychlostní wi-fi, neomezená konzumace kávy, čaje, nealko nápojů a lehkého občerstvení nebo také využití technického zázemí včetně audiovizuálních a prezentačních přístrojů. Do roku 2018 by se v Evropě mohlo otevřít 50 těchto kaváren.

Na pražské konferenci se představila také původně rakouská značka I love veggie burger zaměřující se na veganskou a vegetariánskou stravu. Nabízí dodání na objednávku včetně rozvozu, vznikají také menší restaurace a mobilní prodejní jednotky. Partnery pro ni hledá společnost AVEX systems, která se věnuje poradenství v oblasti franšízingu.

Na akci se prezentovaly i některé další koncepty, které už v Česku působí, ale rády by se zde dále rozšířily. To je třeba případ španělské jazykové školy Kids & Us, která se zaměřuje na výuku angličtiny.

 

Právě se děje

Další zprávy