Česko je velmocí v prodejích po internetu. Třetina lidí stále platí dobírkou

Iva Špačková ČTK Iva Špačková, ČTK
Aktualizováno 10. 4. 2018 11:56
Celkový prodej technického spotřebního zboží v Česku loni vzrostl o 5,8 procenta na 79 miliard korun. V Česku je v přepočtu na obyvatele nejvíce e-shopů v Evropě. Jejich počet navíc podle odborníků i v dalších letech poroste.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Praha - Česká republika je velmocí v prodejích na internetu. Více než 43 procent prodejů technického (nepotravinářského zboží) zboží se v ČR uskuteční v internetových obchodech.

Až s odstupem následují Nizozemsko (35 %), Slovensko (34 %), Británie (33 %) a Německo (29 %). Na tiskové konferenci to dnes uvedli zástupci společnosti GfK a Svazu obchodu a cestovního ruchu.

Foto: SOCR ČR, GfK

Průměr v Evropě je u tohoto ukazatele 24 procent. Vůbec nejvíce zboží se v Česku on-line prodá v kategoriích informační technologie (36,5 %) a fotoaparáty (32,4 %). Největší meziroční růst prodejů přes internetové portály byl u malých domácích spotřebičů (24,5 %) a spotřební elektroniky (21,6 %).

On-line trh v ČR se ale liší od západní Evropy také tím, že víc než třetina lidí stále využívá k placení nákupů na internetu dobírku a 28 procent platí při převzetí zboží v kamenné pobočce e-shopu. Pouze 17 procent spotřebitelů loni platilo kartou on-line a devět procent využívalo bankovní převod.

Celkový prodej technického spotřebního zboží v Česku loni vzrostl o 5,8 procenta na 79 miliard korun. Vyplývá to z pravidelného průzkumu společnosti GfK Temax.

V Česku je v přepočtu na obyvatele nejvíce e-shopů v Evropě. Jejich počet navíc podle odborníků i v dalších letech poroste. Loni jich v ČR přibylo meziročně 3 900 na celkem 40 100. Od roku 2013 přitom počet stagnoval. Stále více kamenných řetězců nyní začíná prodávat on-line.

Foto: SOCR ČR, GfK

"Co se týče prodeje potravin, ten je nejsilnější ve Velké Británii a je na úrovni zhruba 10 procent. V Česku je tento podíl zhruba 2,5 procenta," říká Tomáš Drtina z GfK.

Podíl českých internetových obchodů na maloobchodních tržbách loni poprvé překročil deset procent. V roce 2017 stouply tržby e-shopů o 18 procent na 115 miliard Kč, vyplývá z údajů Asociace pro elektronickou komerci a srovnávače cen Heureka.cz.

 

Právě se děje

Další zprávy