Nova otáčí trend. Na reklamním trhu meziročně posílila

ČTK ČTK
6. 3. 2014 20:02
Nově vzrostla podle průzkumů sledovanost, naopak Primě klesá.
Sitcomy TV Nova.
Sitcomy TV Nova. | Foto: TV Nova

Praha - Televizi Nova se v uplynulém měsíci podařilo otočit loňský nepříznivý vývoj na reklamním trhu. Z hlediska objemu prodané reklamy podle jednotek GRPs tato televizní skupina v únoru předčila konkurenční Prima Group, vyplývá z údajů ATO - Mediaresearch.

Obrat u televize Nova je patrný zejména v meziročním srovnání, který odráží vývoj na začátku loňského roku, kdy tehdejší vedení přišlo s novou obchodní politikou. Řada inzerentů tehdy přešla ke konkurenci nebo pro svou kampaň zvolila jiný typ média.

Letos v únoru skupina Nova při porovnání prodaných GRPs, představujících sledovanost v cílové skupině 15-54, zaznamenala meziroční nárůst o téměř 80 procent na 35 565 jednotek. Naopak Prima Group v těchto datech klesla asi o desetinu na 27 730 GRPs. Podobný vývoj platí i v cílové skupině nad 15 let.

Prima má větší počet spotů

Z aktuálních údajů ATO - Mediaresearch vyplývá rozdílná zaplněnost reklamou. Zatímco takzvaná míra vyprodanosti v únoru, považovaném za slabší sezonu, přesahuje u skupiny Prima a u Barrandova 90 procent, Nova Group je vyprodaná z 60 procent.

Pro televize bude přitom důležitější vývoj v takzvané high season, kdy se očekává rostoucí zájem klientů o umístění reklamy. V loňském roce v souvislosti s bouřlivým vývojem na trhu Prima zažila mimo jiné případy, kdy vzhledem k nečekanému zájmu nezvládala odbavit veškerou poptávanou inzerci. Pro televize je v takové situaci rozhodující sledovanost, která jim s odbavováním nasmlouvané reklamy pomáhá.

Únorová data rovněž ukazují, že stanice Primy zařazují do vysílání větší počet reklamních spotů. V průběhu celého dne to je v průměru 14 spotů na Prima Group proti devíti u skupiny Nova. Průměrná délka reklamní přestávky tak u skupiny Prima dosahuje pěti minut, zatímco na Nova Group je to 2,7 minuty.

Nova letos doufá vedle reklamních výnosů také v obrat svého hospodaření. Mateřská společnost CME v loňském roce na českém trhu podle čerstvě zveřejněných výsledků zaznamenala propad výnosů o zhruba 30 procent na 191,8 milionu dolarů a ve čtvrtém čtvrtletí o 23 procent na 69,97 milionu USD. Oproti tomu televize Prima, respektive mateřská společnost MTG na českém trhu, vykázala ve čtvrtém čtvrtletí růst čistých tržeb o 22 procent.

 

Právě se děje

Další zprávy