Interspar získal do své reklamy Šebrleho

Red eko
5. 4. 2007 9:00
Řetězce už nepropagují jen "levně"
Roman Šebrle v Intersparu
Roman Šebrle v Intersparu | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Na českém trhu se začíná prosazovat nová cesta propagace řetězců. Ty už nelákají jen na cenu, ale více budují image. Obchody jako Billa či Interspar pro svoji propagaci volí známé tváře, za které ale musí taky dobře zaplatit.

Nově se rakouskému obchodnímu řetězci SPAR podařilo získat pro svou reklamní kampaň sportovní hvězdu: olympijského vítěze Romana Šebrleho.

"Mohu potvrdit, že jsme Romana Šebrleho pro naše kampaně získali," uvedl pro deník Aktuálně.cz ředitel pro marketing Johannes Holzleitner.

S desetibojařem by se zákazníci měli setkat nejen v letácích, ale i přímo na reklamních plochách ve 24 obchodech, které do sítě Interspar patří. Další využití olympijského vítěze řetězec úzkostlivě tají.

"Šebrleho všichni znají, je oblíbený, řetězci tedy jistě udělá v reklamě dobrou službu. Přesto si myslím, že by byl vhodnější například pro propagaci sportovního vybavení," myslí si Jiří Mikeš, který přednáší marketing na Vysoké škole ekonomické.

"Pokud jde o cenu, kterou musela firma zaplatit, tak si troufnu říct, že se musíme bavit i v řádu milionů korun," dodává.

I další hledají tvář

Bille nyní běží kampaň s Michaelou Dolinovou, hvězdou televize Nova. Zatímco ale Šebrle je spíše tváří, která buduje image firmy, Dolinová má na zákazníky působit jako jedna z nich, tedy někdo, koho mohou potkat na svých nákupech.

Cestou vyššího standardu šel dříve i francouzský řetězec Carrefour, či Delvita. Ty se pečlivě zaměřovaly na vzhled a atmosféru svých prodejen. Carrefour ale koupil jeho konkurent Tesco a Delvita přejde pod skupinu REWE.

Foto: Tomáš Adamec

Jsou i řetězce, které nově loví movitější zákazníky. Proto například Tesco vydává speciální katalog s dražším zbožím.

Ostatní řetězce, především diskontní, stále hrají na jednu notu, a tou je cena. Jejich reklamní letáky jsou primárně zaměřeny na představení slev a nízkých cen, nikoli na budování image řetězce.

Ve výsledku jsou ale čeští zákazníci velmi citliví na cenu a pro většinu z nich je tím nejdůležitějším při rozhodování na nákupech. Ale i to se s rostoucí životní úrovní mění a je stále více lidí, kteří jsou ochotni si připlatit za kvalitu.

Sportovci v reklamách

Sportovci své tváře pro reklamní účely dávají k dispozici velmi často. Mezi tuzemskými zástupci se proslavil akrobatický lyžař Aleš Valenta, který dělal reklamu například na žvýkačky.

Pozadu nezůstali ani fotbalisté národního fotbalového mužstva, kteří se ukázali v reklamě na T-Mobile.

Známé tváře v reklamách na obchodní řetězce jsou ale určitou "novinkou" v zemi, kde o nákupu zákazníků rozhoduje především cena.

Pro SPAR ale není využití známého sportovce pro reklamu žádnou novinkou. V Rakousku si pro prezentaci svých bio produktů "zamluvil" plavce Markuse Rogana, či modelku Heidi Klum.

 

Právě se děje

Další zprávy