Čeští nábytkáři hledají cesty, jak vyzrát na řetězce

Veronika Skálová ČTK Veronika Skálová, ČTK
15. 4. 2011 12:10
Lidé v Česku stále slyší hlavně na cenu, i když by si nákladnější nábytek mohli dovolit.
Kde nakoupit nábytek? Češi nejčastěji míří za co nejnižší cenou.
Kde nakoupit nábytek? Češi nejčastěji míří za co nejnižší cenou. | Foto: Lina Németh

Brno - Bojovat s velkými řetězci cenou nedokážeme, musíme sázet na kvalitu a dobré služby, shodli se čeští výrobci nábytku . Tuzemská produkce nábytku v posledních letech klesá, jen loni se snížila o 3,64 miliardy korun.

Důvodem je expanze řetězců, které nabízí levné výrobky většinou z asijských zemí. Nábytkáři se proto snaží zaměřit na střední a vyšší třídu zákazníků, ale ani ti vždy neupřednostňují kvalitu před nízkou cenou.

"Jediná cesta, jak se udržet naživu, je nabízet sortiment s garancí, která lidi osloví," konstatoval Jaroslav Frantál z firmy Böhm Jihlava.

Podle zkušeností nábytkářů by si Češi mohli dražší nábytek dovolit, ale v současnosti se spíš snaží šetřit a bojí se investovat.

"Pro české firmy je mnohem obtížnější hájit své výroby a nabídku. Smutné je, že pro klienta je v současné době převažujícím argumentem cena a kvalita je opomíjena. Pro české firmy je to nevýhoda," uvedla Yvona Břoušková, ekonomická ředitelka společnosti JECH CZ.

Trh navíc ovlivnilo i zpomalení stavebnictví - kvůli menšímu počtu dokončovaných bytů a domů je pravděpodobný menší zájem o nábytek.

Nábytkáři tak hledají další cesty, jak zvýšit svůj prodej a přesvědčit zákazníky, že investovat do nábytku české výroby se vyplatí. "Cestou k větším prodejům je ischopnost prosadit své boží k firmám, které dělají kompletní vybavení interiérů," podotkl ředitel firmy PF nábytek Tomáš Linhart.


 

Právě se děje

Další zprávy