Česká kampaň zaplaví Slovensko

Adam Junek
10. 1. 2006 16:56
Praha Turistů přibývá, ale Česko chce nenasytně stále více. Neváhá do své snahy přilákat více návštěvníků investovat. Letos rozjede tři kampaně a představí se na 34 veletrzích.

"ČR bude prezentována na 34 veletrzích cestovního ruchu po celém světě," citovala agentura ČTK vedoucího oddělení veletrhů ve vládní agentuře CzechTourism Mojmíra Mikulu. "K zahraniční propagaci přispívá i 28 zastoupení agentury a letos začnou svou činnost další v Kuvajtu, Itálii, Pobaltí a Skandinávii," dodal vedoucí oddělení zahraničních zastoupení Jan Bednář.

Naděje pro kraje

Rozsáhlé kampaně uspořádá agentura v Německu, na Slovensku a na evropských satelitních televizích. Vloni propagoval CzechTourism Českou republiku v Rakousku a Polsku. Tím jsou pokryty všechny okolní země.

"Právě turisti z okolních zemí jsou velmi perspektivní skupinou pro cestování do krajů," poznamenává analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek ze společnosti Mag Consulting. Zatím na šedesát procent všech návštěvníků Česka míří do Prahy. "Pomohlo by třeba více nízkonákladových aerolinií s destinacemi i mimo Prahu, například do Karlových Varů nebo Pardubic," dodal Beránek.

Není to však prvně, kdy se Česko pustilo do propagace sebe sama. Svou značku  budovalo pomocí televizních šotů již na jaře roku 2004. Šest set jich tehdy odvysílaly přední televize: CNN, BBC, Eurosport a Discovery.

Ještě dříve se do podobných projektů pustily další země bývalého východního bloku, Maďarsko a Chorvatsko. Pro zemi je potřebné vybudovat si svou "značku" a zaštítit ji "tradičními" výrobky. Podle odborníků to totiž významně podporuje vývoz.

Olympiády s misskami

Příkladem úspěšné image je Španělsko. Po léta si buduje pověst ideálního místa pro dovolenou v létě a zaplněné pláže potvrzují, že se mu to daří. Logo kampaně, slunce, vytvořil malíř Joan Miró a heslem se stalo: Vše pod sluncem! Španělsko pak vsadilo na pořádání různých akcí, které zemi zviditelnily nejvýznamnější byla olympiáda v Barceloně.

Právě olympiády spolu s pořádáním Miss World nebo Universe patří k nejoblíbenějším marketingovým tahům. Na Miss Universe vsadilo vloni Thajsko, aby přilákalo zpět turisty po ničivých vlnách tsunami.

Občas probíhá prezentace státu a firem obráceně. Před zhruba deseti patnácti lety by nikdo neřekl o Finsku nic než jezera, zima nebo sob. Díky společnosti Nokia má země dnes zvuk jako velmoc v moderních technologiích.

 

Právě se děje

Další zprávy