Praha - Volební štáb ČSSD před podzimními krajskými volbami posílí jeden z nejzkušenějších tuzemských expertů na politický marketing Jiří Chvojka. Ten působil poslední čtyři roky coby tiskový mluvčí Energetického regulačního úřadu a stal se spolu s jeho šéfkou Alenou Vitáskovou hlavní tváří této instituce, která dohlíží na tvorbu cen energií v Česku.
Z energetického úřadu odešel Chvojka k 15. březnu z rodinných důvodů. “Dostal jsem nabídku od sociálních demokratů, přišla zrovna v té době, kdy jsem řešil odchod z regulačního úřadu,” řekl Aktuálně.cz.
ČSSD se na něj neobrátila zčistajasna, už v minulosti s ním spolupracovala - Chvojka se podílel na kampaních v letech 2008 až 2012. “Představu o kampani už mám - musí to být pozitivní kampaň, která nebude útočit, i když je tady přirozeně volební protivník. Nevymýšlel bych nějaká veliká témata, protože by to u strany, která je v regionech u moci osm let, nepůsobilo věrohodně,” uvedl Chvojka s tím, že se mu líbí, že se ČSSD jako jedna z mála stran k imigrační krizi nestaví hystericky.
Volebním manažerem sociálních demokratů je europoslanec a vlivný člen pražské ČSSD Miroslav Poche. “Pan Chvojka začal pracovat minulý týden. Má na starosti politický marketing,” potvrdil. Podle Pocheho se nyní sociální demokraté soustředí na kampaň, která připomíná jejich dvouleté vládní působení, a na to navážou krajskou kampaní.
Chvojka s politickým marketingem začínal u ODS, podílel se mimo jiné na jejich úspěšné kampani z roku 2006, s níž Mirek Topolánek a spol. vyhráli volby. Stál také v pozadí finanční aféry, když občanští demokraté získali několikamilionové sponzorské dary, které straně oficiálně dali Chvojkův kolega z firmy a jeho babička. Řešilo se, zda to byli skuteční podporovatelé, nebo jen bílí koně, kteří měli zakrýt skutečné mecenáše.