reklama
 
 

Podmínka pro stavbu pražské čističky: Flotila 6 lodí

21. 12. 2010 10:25
Pražská ČSSD pod tlakem podezření z navýšení tendru chce vypsat nové podmínky

Praha - Zakázka na přestavbu pražské čistírny odpadních vod, již zpochynily nahrávky v korupční sféře na Státním fondu životního prostředí, má pro zájemce jednu podmínku, která upoutá pozornost.

Firma, která se chce ke stavbě za několik miliard korun dostat, musí disponovat šesti loděmi s výtlakem nad 1400 tun. Tak to stojí v zadávací dokumantaci, kterou má Aktuálně.cz k dispozici.

"Chceme, aby zájemce, který bude vybrán, doložil, že má buď svých šest lodí, nebo že má dohodu s někým, kdo ty lodě vlastní a který potvrdí, že lodě vítězi tendru poskytne," řekl Aktuálně.cz šéf odboru městského investora Jiří Toman.

Na lodích se má převážet stavební materiál. Cesta po vodě však náklady na dopravu zvedne o třetinu.

Smlouva na lodě už uzavřena

Obálky s nabídkami zájemců se otevřou až po 28. lednu příštího roku, ale na "lodní" podmínku už firmy reagují.

Vnitrostátní rejdařství České přístavy připustilo, že už s jednou z firem uzavřelo na pronájem lodí smlouvu. Jméno firmy, která si lodě už nasmlouvala, však odmítl prozradit - s odkazem na to, aby neublížil dohodě.

"My už jsme podepsali smlouvu na pronájem požadovaného množství lodí. Nemůžeme nicméně uvést podrobnosti, jsme vázáni mlčenlivostí," řekl Aktuálně.cz Petr Novotný z rejdařství ČEské přístavy.

Aktuálně.cz tedy oslovilo firmy, které chtějí o rozšíření čističky soutěžit. Ani jedna z nich nechtěla smlouvu s rejdaři potvrdil.

"Vzhledem k tomu, že tendr ještě není uzavřen, nebudeme záležitost komentovat," uvedl například mluvčí firmy SMP CZ Pavel Kameník.

Podobně reaguje i Skanska. "Pokud bychom se rozhodli podat nabídku, bylo by to určitě ve sdružení firem, jež by splňovalo všechna kvalifikační kritéria jako celek, tedy i podmínku zajistit dostatečný počet lodí," uvedla mluvčí společnosti Lucie Nováková.

Lodě chtěla Praha 6

Požadavek na lodní dopravu se v zadávací dokumentaci objevil v územním řízení při posouzení vlivu na životní prostředí.

Vozit stavební materiál po vodě a nikoli nákladními vozy požaduje také Městská část Praha 6.

"Stavební hmoty není možné přesouvat přes území Prahy 6, to už není schopno pojmout dopravu a není na to ani vybaveno," uvedl starosta šesté městské části Tomáš Chalupa (ODS).

Také zastupitelka Prahy 6 za Stranu zelených Petra Kolínská je přesvědčena o tom, že Vltava je správnou volbou. "Po zkušenostech s budováním tunelu Blanka a dopravou materiálu nákladními auty bude rozhodně lepší, když se zvolí jiný druh dopravy," řekla Aktuálně.cz Kolínská.

Dopravovat co nejvíce stavebního materiálu po Vltavě doporučila i studie společnosti DHV, která před lety radila Praze, jak zlepšit ovzduší ve městě.

Po řece by se měla dopravovat přebytečná zemina o objemu zhruba 650 tisíc metrů krychlových, betonářské komponenty a výstuže, bednění a další stavební a technologické části.

"Nakládka a vykládka lodí bude v horní části nad Podbabskými plavebními komorami mezi mostem Císařský ostrov - Stromovka a mostem Císařský ostrov - Papírenská," řekl Aktuálně.cz mluvčí pražského magistrátu Jiří Wolf.

Rada chce studii

O zakázce na přestavbu čističky, která má celkově stát kolem 20 miliard korun, bude dnes jednala rada zastupitelstva.

"Uložili jsme radnímu Radkovi Lohynskému, který má na starost infrastrukturu, aby udělal analýzu smluv mezi Prahou, PVS a PVK (Pražská vodohospodářská společnosti a Pražské vodovody a kanalizace - pozn. red.)," řekl po jednání 1. náměstek primátora Karel Březina (ČSSD).

Právě sociální demokraté v minulých dnech uváděli, že budou požadovat, aby byly v tendru otevřeny obálky, ale nebyl vyhlášen vítěz. To by dalo Praze možnost vyhlásit zakázku znovu.

autoři: Pavel Baroch, Kateřina Eliášová | 21. 12. 2010 10:25

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama

    Praha

    reklama
    reklama
    reklama