reklama
 
 
Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Když je pro vás práce posláním, můžete spokojenost klientů garantovat i vrácením peněz

Pevnou pozicí jazykovek při výuce cizích jazyků zatím neotřásl internet ani rostoucí boom technických vymožeností. „Kvalitní přístup lektora je při výuce stále naprosto klíčový,“ říká zakladatel jazykové školy Glossa David Dvorský.

Na úplném začátku stál jednoduchý projekt, kdy si Dvorský jako student přivydělával doučováním němčiny. V roce 1992 mu k naplnění jazykového kurzu stačily letáky na ulici a prostory základních škol. Dnes v učebnách jazykové školy rozmístěných po celé Praze vyučuje přes 200 lektorů, provozuje firemní i veřejné kurzy pro zhruba 4000 studentů a organizuje mezinárodní jazykové zkoušky.Základem je stabilní tým kvalitních lektorů. „Naše náročnost na lektory je v oboru pověstná, vybíráme si je podle velmi přísných měřítek. Své lektory pak ale známe a můžeme zaručit jejich kvalitu,“ vysvětluje Dvorský.

Vaše jazyková škola má významný podíl na trhu firemního jazykového vzdělávání a nabízí i široké spektrum kurzů pro veřejnost. Od těch už přitom kvůli nerentabilitě mnohé jazykovky upustily. Proč veřejné kurzy stále nabízíte?
Firemní kurzy tvoří většinu práce i u nás. Jsem ale přesvědčený o tom, že každá kvalitní vzdělávací společnost by měla umět prodávat své kurzy také přímo studentům. Je to totiž v mnohém náročnější. Nejde jen o to přesvědčit jednoho manažera, musíte přesvědčit každého jednotlivce, aby si vybral právě vaši školu. A i pak může snadno odejít. Znáte pak ale důvěrně požadavky a potřeby studentů, což snadno zúročíte i ve firemních kurzech. Vzdělávání musí být poslání, ne jen čistě byznys.

Co se u Čechů ve vztahu k cizím jazykům změnilo za posledních 20 let?
Především v angličtině se za ta léta úroveň posunuje stále výše a úplných začátečníků není tolik jako dřív. Naopak začínat s jinými jazyky je stále více v kurzu. Jak ovšem vyplývá z našich dlouhodobých porovnání, především běžní středoškoláci mají s jazyky stále problémy. Není to dobrá vizitka našeho veřejného školství, proto je úloha jazykovek i nadále důležitá.

A co nové technologie nebo moderní výukové metody, jaké ty mají na výuku jazyků vliv?
Bylo by jistě skvělé, kdyby se šlo učit jazyky ve spánku s nasazenými sluchátky. Jenomže to nefunguje. Některé školy vám dají iluzi úspěchu, postaví před vás umělé cíle, které v rámci kurzu snadno splníte. Najednou máte pocit, že vaše snaha konečně někam vede. Zpravidla až do chvíle, kdy v cizím jazyce máte začít skutečně komunikovat, to jste ztraceni. My žádné zázraky neslibujeme. Kvalitní jazykové kurzy můžou pro někoho být trochu jako studená sprcha – občas třeba nepříjemné, ale vyplatí se. U nás jsme pomohli zlepšit schopnost skutečně se domluvit už desítkám tisíc studentů.

Dá se tomu rozumět i tak, že současné technologie či programy ve skutečnosti nemají na výuku jazyků vliv?
To vůbec ne, děláme například lekce přes Skype, užíváme i tablety a interaktivní elektronická cvičení, samozřejmě držíme prst na tepu doby. Ale jsou to jen podpůrné prostředky. Osobní komunikace je mnohem širší, má i neverbální obsah, a to nám technologie umožňují zprostředkovat zatím jen nedokonale. Situaci možná změní virtuální realita, ale ta doba ještě nenastala.

Když si vybírám kurz, na co se mám zaměřit - v čem se nabídka služeb jednotlivých jazykovek liší?

Nejvíc studenty zajímá široký výběr kurzů v různých časech a místech. A to my máme, naše učebny jsou vždy dostupné na metru. Důležité je i to, co dostanou ke kurzu navíc. U nás studenti získávají například webovou podporu s e-learningem či možnost účasti v diskusních klubech. Hlavně ale nabízíme záruku, že jim vrátíme kurzovné v případě nespokojenosti. Jinými slovy – u nás nekupujete zajíce v pytli, kurz si můžete naostro vyzkoušet. V tom jsme bezkonkurenční, to žádná jiná jazykovka v Praze nenabízí.

15. 9. 2016

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama

Sponzorované odkazy

reklama