Praha - Neustávající kampaň podvodníků proti České spořitelně zná své první oběti. Nejsou to uživatelé internetového bankovnictví, ale majitelé platebních karet. "Momentálně víme o několika klientech, kteří odpověděli na podvodný email," řekla deníku Aktuálně.cz Kristýna Havligerová, tisková mluvčí České spořitelny.
"Zaznamenali jsme i to, že jim byla zneužita platební karta. Jejich údaje byly použity pro nákup v internetových obchodech," dodala.
Banka se s tzv. phishingem potýká již řadu týdnů. Do mailových schránek klientů i neklientů České spořitelny chodí několik podvodných zpráv denně. Banka už dokonce podala trestní oznámení.
Čtěte více:
Phishing: Podvodné e-maily chodí i z adresy ČNB
Útoky na klienty ČS neberou konce. Maily varují dokonce před sebou samými
Ztrátu, kterou podvedení klienti utrpěli, banka rozhodně neuhradí, protože není zodpovědná za to, že majitelé platebních karet poskytli údaje podvodníkům. Nabízí však pomoc se získáním peněz nazpět.
"Pokud nás klient kontaktuje, zprostředkujeme mu kontakt s karetními asociacemi a obchodníky, abychom mu pomohli získat finance zpět. Šance je rozhodně velká," uvedla Havligerová.
Zneužití internetového bankovnictví zatím Česká spořitelna nezaznamenala. Důvodem by měla být i jeho dobrá ochrana. Aktivní operace totiž musí klient potvrdit kódem z SMS zprávy, kterou obdrží na svůj mobilní telefon.
Přímé bankovnictví České spořitelny využívá 1,1 milionu klientů. K poslednímu prosinci 2007 mohli klienti platit 3,3 milionem platebních karet.