Penzijní připojištění je stále více přitažlivější

15. 8. 2007 13:37
V prvním pololetí 2007 navýšil Penzijní fond České spořitelny počet svých klientů na více než 590 tisíc a stal se tak s podílem 15,5 % druhým největším penzijním fondem z hlediska počtu účastníků na trhu penzijního připojištění.

V prvním pololetí 2007 navýšil Penzijní fond České spořitelny počet svých klientů na více než 590 tisíc a stal se tak s podílem 15,5 % druhým největším penzijním fondem z hlediska počtu účastníků na trhu penzijního připojištění.

Penzijní připojištění je jako finannčí produkt stále více populárnější. Svou roli zde sehrává i možnost zaměstnavatelů přispět svým zaměstnancům díky daňovému zvýhodnění pravidelnými platbami na penzijní připojištění.

Zatímco dnes je možnost spoření ve fondech dobrovolná. Po spuštění penzijní reformy se spoření ve fondu může stát nutností. Státní důchody se totiž budou dle plánu neustále snižovat a jejich výpadek má právě rozhodující měrou nahradit právě dávky z penzijního připojištění.

O penzijní připojištění je zájem

S meziročním nárůstem počtu klientů o 15 % předstihl výrazně růst trhu, který činil 10 %. Další výrazný nárůst zaznamenal Penzijní fond České spořitelny v oblasti objemu finančních prostředků na osobních účtech klientů, který se meziročně zvýšil o 28 % na téměř 22 miliard Kč.

"Mimořádné obchodní výsledky, které vedly k obsazení pozice druhého největšího penzijního fondu na českém trhu, vnímáme jako důkaz důvěry klientů v kvalitu a spolehlivost našich služeb," uvedl Aleš Poklop, člen představenstva a ředitel úseku obchodu a marketingu.

"Těší nás stále rostoucí zájem o produkt penzijního připojištění, který odráží potřebu klientů zabezpečit svou budoucnost v důchodovém věku," dodal Aleš Poklop. Za první polovinu roku dosáhl Penzijní fond České spořitelny zisku více než 360 mil. Kč, počítáno podle českých účetních standardů (CAS).

Zisk roste až dvojnásobně

Oproti výsledkům z minulého roku, kdy zisk v pololetí činil 178,6 mil. korun, se jedná o nárůst o 102 %. Penzijní fond České spořitelny dosáhl vynikajících obchodních výsledků i díky své rozsáhlé prodejní síti.

Ta zahrnuje všechny pobočky České spořitelny a její mobilní prodejní síť, jejíž součástí je i Kooperativa, pojišťovna. Nárůst obchodní dynamiky byl podpořen také dalším rozvojem spolupráce se zaměstnavateli. Počet zaměstnavatelů, kteří přispívají svým zaměstnancům do Penzijního fondu ČS, se zvýšil na 6 765.

 

Právě se děje

Další zprávy