Hit letošních vánoc už je znám: dětský tablet a mobil

ČTK Ekonomika ČTK, Ekonomika
1. 12. 2013 10:47
Obchodníci prozrazují, co nejvíce nakupujeme jako vánoční dárek
Foto: Isifa/Thinkstock

Praha - Do Ježíška chybí ještě tři týdny, ale letošní nákupní hity jsou už známé. Obchodníci hlásí, že se nejvíc nakupují dětské tablety a mobily.

Výrazně méně lidí najde pod stromečkem proti minulým letům elektronické čtečky, navigace, televize či fotoaparáty. Elektronické hračky chce k Vánocům čím dál víc dětí, současně klesá zájem o plyšové hračky. Populární je nadále Lego, boom zažívají hry jako Dostihy a sázky.

V čele seznamu vánočních přání dětí jsou dětské tablety. "Děti obecně chtějí tu skvělou destičku, kterou používá máma i táta a skrývá tolik vzrušujících zážitků," uvedl ředitel obchodů Sparkys Richard Vlček. Stejně jako loni je podle něj populární Roboryba, která ve vodě napodobuje pohyby své živé předlohy.

"Oblíbenost klesá zejména u digitálních foťáků a navigací. Vysvětlení je snadné, dnešní chytré mobilní telefony nabízejí i tuto funkcionalitu, a to v poměrně vysoké kvalitě, proto samostatný fotoaparát či navigaci s průměrnými parametry nepotřebují," uvedl ředitel Kasa.cz Tomáš Machalínek.

V prodejnách Datart jsou hlavními vánočními bestsellery tradičně výrobky z oblasti technologických novinek jako jsou tablety, chytré telefony, robotické čističe (oken, okapů, bazénů), stejně jako malé kuchyňské přístroje a přístroje péče o tělo.

Elektronické čtečky jako dárek už neletí. "Jejich prodeje na internetu meziročně klesly téměř o 40 procent, a tak jich letos lidé pod stromečkem příliš nenajdou," uvedl Tomáš Braverman ze srovnávače cen Heureka.cz. Podle něho jsou oblíbenými dárky i knihy, hitem je kuchařka Deník Dity P. nebo novinka od Dana Browna Inferno. Každoročně jsou oblíbené také společenské hry, letos prý Dostihy a sázky nebo karetní hra Bang!

Podle obchodů Sparkys jsou nejvíce chtěnými hračkami pro kluky auta, zejména ty na dálkové ovládání. U dívek zase kreativní hračky, kdy si mohou například vyrobit návrh modelu pro svoji panenku, uplést šálu nebo vybarvit tašku. Podle Sparkys klesá oblíbenost plyšových hraček, jako jsou Medvídek Pú, Hello Kitty nebo Littlest Pet Shop.

Z analýzy 35.000 diskusních příspěvků na internetu týkajících se příprav na Vánoce společnosti Yeseter Now vyplývá, že nejvíce se diskutéři baví o dárcích pro děti. Ve 29 procentech diskusí se objevují tipy na hračky jako stavebnice, plovoucí auta, panenky a kuchyňky. Na 16 procent dárků bude pocházet z kategorie kosmetiky a parfémů, 15 procent tvoří oblečení včetně erotického spodního prádla, 14 procent zvažuje nákup elektroniky.

 

Právě se děje

Další zprávy