Věrnostní programy zaznamenaly v největších britských supermarketech úspěch. Fungují tak, že řetězce výměnou za osobní údaje zákazníkům vydají kartičku, díky které mají její držitelé nákupy velké části zboží levnější než jiní, kteří si ji nepořídí, a fakticky tak slevy ostatním dotují.
V současné době využívá věrnostní programy v Británii naprostá většina zákazníků. Nabízené slevy se vztahují na stále větší počet výrobků. Kartičku Tesco Clubcard má téměř 21 milionů britských domácností, přičemž 80 procent prodeje řetězec realizuje právě za využití těchto karet.
Podíl Teska na britském trhu s potravinami činí 27,4 procenta. Firma v současné době nabízí více než 8000 výrobků se slevou, pokud je zákazník majitelem Clubcard. Konkurenční Sainsbury's má na trhu podíl 15,2 procenta a uplatňuje slevový program Nectar Prices na více než 6000 výrobků v nabídce.
Zvýšené využívání věrnostních karet znamená, že cenové akce jsou dostupné pouze lidem, kteří se přihlásili k věrnostním programům, uvedla ředitelka Úřadu pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA) Sarah Cardellová. "To vyvolává řadu otázek ohledně dopadu cen věrnostních programů na spotřebitele," řekla Cardellová. Její úřad zahájí přezkum v lednu příštího roku.
Podobně funguje Tesco se svým věrnostním programem Clubcard, na který jsou navázané výrazné slevy potravin, také v Česku. Podle společnosti na něm zákazníci ušetří v průměru 30 procent na každém nákupu.
Podle mluvčí Ivy Pavlouskové se počet uživatelů mobilní aplikace Clubcard v tuzemsku oproti loňsku zdvojnásobil. "Nyní máme kolem miliónu aktivních uživatelů," řekl Pavlousková pro Aktuálně.cz letos v říjnu. Celkově má pak věrnostní program v Česku na dva miliony členů, uvedla společnost na začátku letošního roku.