Devadesát korun za minutu hovoru? Dozvíte se to včas

ČTK Jiří Hovorka ČTK, Jiří Hovorka
20. 6. 2012 16:55
Operátoři by měli od listopadu uvádět informaci o ceně hovoru na placené linky
Foto: Thinkstock

Praha - Mobilní operátoři by měli od listopadu uvádět u placených linek o nebankovních finančních službách a nabídkách zaměstnání povinně informaci o ceně telefonního hovoru. Dohodly se na tom Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS) a Sdružení pro informační technologie.

Cílem tohoto opatření je další zvýšení ochrany spotřebitelů před podvodným jednáním některých firem. V momentě, kdy opatření bude fungovat, upozorní hlasový automat před samotným spojením volajícího na cenu. Ten tak bude mít možnost telefon před naúčtováním ceny položit.

"V poslední době jsme bohužel zaznamenali zvýšený výskyt podvodníků, kteří v inzerci svých služeb odkazují zákazníky na volání na takzvané placené linky. Záměrně přitom neuvádějí cenu volání, přičemž se snaží volajícího udržet co nejdéle na telefonní lince, a tím jej doslova oškubat," uvedla prezidentka APMS Michaela Vrbová Renčínová.

Čtěte také:
Rychlou mobilní síť LTE nabízí první operátor
Volání ze zahraničí zlevní pod čtyři koruny za minutu

Audiotexová služba patří mezi telekomunikační služby se zvýšeným tarifem pro volání na speciální devítimístná čísla začínající číslicemi 90. Cena hovoru v korunách je vyjádřena čtvrtou a pátou číslicí audiotexového čísla.

Všichni poskytovatelé placených linek jsou vázání takzvaným Kodexem audiotexových služeb. Ten slouží zákazníkům ke srozumitelnému pochopení fungování placených linek a především stanovuje poskytovatelům audiotexových služeb pravidla pro jejich provozování.

 

Právě se děje

Další zprávy