V kterých městech je nejméně dopravních nehod? Projděte si nová čísla od pojišťovny

ČTK Ekonomika ČTK, Ekonomika
12. 4. 2018 17:37
V pětici okresních měst se loni nestala žádná smrtelná nehoda ani nehoda s těžkým zraněním. Naopak nejvíce smrtelných nehod se loni stalo v okresních městech Břeclav, Frýdek-Místek, Karviná, Teplice a Jablonec nad Nisou. Z krajských měst má nejhorší bilanci dlouhodobě Praha.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Praha - Nejbezpečněji se loni z krajských měst jezdilo v Karlových Varech, poslední místo obsadily České Budějovice. Z okresních měst na tom byl nejhůř Náchod. Vyplývá to z žebříčku zpracovaného Českou pojišťovnou.

Pojišťovna pod názvem ČP Index bezpečnosti monitoruje 13 krajských a 59 okresních měst od roku 2004. Na základě údajů z policejních statistik o počtech nehod s vážným nebo smrtelným zraněním dvakrát ročně sestavuje jejich žebříček bezpečnosti.

Pořadí krajských měst dle ČP Indexu bezpečnosti:

Pořadí a město Pořadí 2016
1. Karlovy Vary 2
2. Hradec Králové 4
3. Jihlava 1
4. Pardubice 7
5. Praha 5
6. Liberec 12
7. Olomouc 3
8. Ostrava 6
9. Ústí nad Labem 10
10. Brno 11
11. Zlín 8
12. Plzeň 9
13. České Budějovice 11

V pětici okresních měst se loni nestala žádná smrtelná nehoda ani nehoda s těžkým zraněním. Byly to Cheb, Sokolov, Tachov, Semily a Blansko.

Na silnicích českých krajských a okresních měst zemřelo loni 76 osob a 630 jich bylo těžce zraněno. V roce 2016 to bylo 80 a 750 osob. Výsledky ČP Indexu tak potvrzují, že se v krajských a okresních městech bezpečnost na silnicích mírně zlepšuje, a to nejen ve srovnání s rokem 2016, ale i ve srovnání s rokem 2015, kdy zemřelo na silnicích měst 82 osob.

Deset nejbezpečnějších okresních měst:

Pořadí a město Pořadí 2016
1. - 5. Cheb 27.
1. - 5. Sokolov 1. - 7.
1. - 5. Tachov 28.
1. - 5. Semily 38.
1. - 5. Blansko 46.
6. Most 12.
7. Berou 1. - 7.
8. Mělník 50.
9. Třebíč 17.
10. Nymburk 15.

Deset nejméně bezpečných okresních měst:

59. Náchod 58.
58. Břeclav 39.
57. Ústí nad Orlicí 41.
56. Havlíčkův Brod 59.
55. Trutnov 57.
54. Jeseník 18.
53. Žďár nad Sázavou 24.
52. Rakovník 1. - 7.
51. Šumperk 37.
50. Teplice 43.

Nejvíce smrtelných nehod se loni stalo v okresních městech Břeclav, Frýdek-Místek, Karviná, Teplice a Jablonec nad Nisou. Na území každého z nich byly dvě smrtelné nehody. Nejvíce nehod s těžkým zraněním se událo v Přerově (11), Opavě, Trutnově a Náchodě (po deseti).

Z krajských měst má nejhorší bilanci dlouhodobě Praha. Na jejích silnicích loni zahynulo 17 osob a u 156 nehod došlo k těžkým zraněním. Druhou nejhorší bilanci v počtu usmrcených při dopravních nehodách má Plzeň.

Z dlouhodobější perspektivy jsou nejbezpečnější silnice v Berouně, následují Tachov a Sokolov. Největším loňským skokanem je Blansko, které se posunulo ze 46.místa v roce 2016 na první místo v roce 2017. Nejvíce se zhoršil Rakovník, který z prvního místa v roce 2016 klesl až na loňské 52. místo.

Karlovy Vary se pyšní nejbezpečnějšími silnicemi v ČR dlouhodobě. Město mělo nejbezpečnější silnice nejen loni, ale i průměrné výsledky za období 2015 až 2017 znamenaly pro Karlovy Vary první příčku.

Největší zlepšení proti předchozímu roku zaznamenal Liberec, který z 12. příčky v roce 2016 vystoupal až na loňskou šestou. Naopak nejvíce si pohoršil Olomouc, ze třetího místa v roce 2016 na loňské sedmé.

Pořadí krajských měst dle ČP Indexu bezpečnosti:

Pořadí a město Pořadí 2016
1. Karlovy Vary 2
2. Hradec Králové 4
3. Jihlava 1
4. Pardubice 7
5. Praha 5
6. Liberec 12
7. Olomouc 3
8. Ostrava 6
9. Ústí nad Labem 10
10. Brno 11
11. Zlín 8
12. Plzeň 9
13. České Budějovice 11

Náchod se na zadních příčkách umisťuje dlouhodobě. Loni město zaznamenalo jednu smrtelnou nehodu a deset nehod s těžkým zraněním. To jsou proti ostatním městům vysoká čísla. Téměř tři čtvrtiny okresních měst v loňském roce nezaznamenaly žádnou smrtelnou nehodu a více než v polovině z nich se staly maximálně tři vážné nehody.

 

Právě se děje

před 21 minutami

Tunel Blanka se po čtyřech letech dočkal kolaudace

Tunel Blanka je po čtyřech letech od zprovoznění zkolaudován. Odstraněna byla podmínka dostavby vnějšího okruhu. Náklady stavby jsou asi 40 miliard korun.

Zdroj: ČTK
Další zprávy