Je možné zvažovat, jestli se za nenadálým propadem prodejnosti neskrývá nárůst podpory pirátství. Samozřejmě že i počítačové hry se podobně jako filmy nebo hudba kradly pomocí sdílení už roky. Možná je kvalita her na sestupu. Těžko se hledají příčiny. Mladí ale asi sotva začali objevovat krásy venkovních her. Prosincová čísla prodejnosti počítačových her v Americe každopádně hovoří jasně - meziroční pokles o jedenadvacet procent.
Méně se prodává i hardware
Výzkumná společnost NPD vydala nejnovější statistiky, které mluví o prodejnosti počítačů, doplňků i videoher. Přitom právě prosinec bývá díky vánočním svátkům silný. Lidé nakupují dárky a zábava z oblasti spotřební elektroniky táhne. Ovšem i trh s hardwarem zaznamenal propad o osmadvacet procent. Statistika prodejnosti počítačových her za poslední měsíc tak ještě zhoršila celoroční průměr. Tam hry zaznamenaly pokles o osm procent.
Loňský rok měl i úspěšné herní tituly
Vývojáři si přitom těžko mohou stěžovat, že by se nenašel nějaký hit. Velký úspěch slavily střílečky z vojenského prostředí. Nejprve to byl Battlefield 3 a pak Modern Warfare 3. Druhý jmenovaný se stal dokonce nejrychleji vydělávajícím zábavním produktem. Miliardu dolarů pokořil za šestnáct dnů. Oba dva tituly sice kralují žebříčkům prodejnosti, ale stejně tak se staly nejstahovanějšími hrami na PC.