Vybrat si poskytovatele e-mailové služby je skoro jako výběr pojišťovny nebo banky. Navíc každý díky příponě e-mailové adresy snadno pozná, komu straníte. Nejnovější průzkum mezi americkou populací zjišťoval, jak si stojí tamní poskytovatelé e-mailu. Výsledky jsou těsné, přesto zvítězil v oblíbenosti Google se svou službou Gmail. Za nejlepšího jej vybralo 23 procent dotázaných. Na druhém místě skončil server Yahoo, který zvolilo dvacet procent Američanů.
S věkem se mění preference
Každý poskytovatel má svoji silnou věkovou skupinu. Mezi nejmladšími v rozmezí osmnácti a devětadvaceti let vede překvapivě AOL, který se v celkovém součtu neprosadil. Od mladých získal dvaatřicet procent, server Yahoo dosáhl osmnácti a Google pouhých deseti procent. Síla Googlu roste spolu s věkem dotazovaných. Ve skupině 30 až 44 let ho jako nejlepší volí třicet sedm procent lidí. Mezi starší generací 45 až 64 let se pak hřeje na výsluní zájmu Yahoo.
E-mail odhalí politické přesvědčení
Nebyla by to Amerika, kdyby se ve statistikách neobjevila i politická příslušnost. E-mailovou adresu od AOLu má s dvaceti procentní pravděpodobností republikán. Demokrati a nezávislí preferují Gmail, okolo čtvrtiny respondentů. Žádný ze zmíněných serverů se však nemůže pochlubit tím, že by ho měla ráda nadpoloviční většina.