Největší evropský nízkonákladový letecký dopravce totiž umožní svým pasažérům telefonovat během letu. Důvodem je nalákání dalších pasažérů a zvýšení už tak dobrých hospodářských výsledků.
Jak pražské letiště využívá mobilní komunikace
Firma Ryanair včera uvedla, že je blízko k dohodě s telekomunikační společností, která by měla na její paluby nainstalovat zařízení, díky kterému by zákazníci mohli telefonovat ze svých GSM mobilních zařízení.
Obdobnou službu chtějí na podzim tohoto roku spustit i další letecké společnosti jako BMI či TAP Air Portugal.
Při honbě za vyššími příjmy chce Ryanair spustit i možnost zahrát si hazardní hry na internetu během letu.
Hlučící dav
Nejnovější služba však má i své slabiny. Telefonující pasažéři mohou být velmi nepříjemným elementem při letu.
Podle vyjádření telekomunikačního regulátora Ofcom hrozí "potenciální nárůst neklidu v kabině, hlavně u pasažérů, kteří musí poslouchat konverzaci ostatních spolucestujících", napsal britský deník Guardian.
"Letecké společnosti se budou muset rozhodnout, zda nechat lidi telefonovat zcela volně, či tuto službu nabízet například pouze v business class, klidových zónách, omezit časy, kdy lze telefonovat," dodal.
Nejsou v tom sami
Ryanair však není jedinou nízkonákladovou společností, která má co do činění s telekomunikačním byznysem.
Například mateřská společnost firmy easyJet založila vlastní virtuální telefonní společnost Easymobile.
Virtuální mobilní operátor nedisponuje vlastní sítí, ale využívá ji od stávajících operátorů, kteří ji již mají vybudovanou. Na základě toho pak nabízí služby doplněné o vlastní produkty.
Obdobné služby nabízí například i Tesco se svojí firmou TESCO Mobile, či společnost Virgin.