Grafika: Do nového metra nespadnete. Projděte si linku D

Tomáš Kunc David Kohout, Tomáš Kunc, Obrazová sekce, METROPROJEKT Praha a. s. (vizualizace)
28. 8. 2015 6:42
Speciální stěny, které oddělí nástupiště a kolejiště, průchozí vozy bez strojvedoucích. Prohlédněte si novou linku metra, která by se v Praze mohla otevřít už za osm let.

Praha – Jižní část hlavního města by se do několika let mohla dočkat lepšího napojení na pražskou MHD. Pomoci by tomu měla modrá linka D, která má spojit Písnice se stanicí Náměstí Míru. Projekt za více než 50 miliard korun už je ve své finální fázi. Razicí štíty by se měly do země zakousnout nejpozději v roce 2018, optimisté hovoří o zprovoznění v roce 2023.

Novinkou jsou automatické vozy bez strojvedoucích, které budou po celé délce soupravy průchozí. Na provozu by měly ušetřit okolo 60 miliónů ročně. Na druhou stranu je chystaná varianta přibližně o 1,7 miliardy dražší než linka s klasickým provozem, pokud jde o počáteční náklady. Celý systém má lépe reagovat na aktuální situaci v dopravě.

Základní údaje

Foto: Aktuálně.cz

 

Provozní délka trasy

10, 6 km

Počet stanic

10

Dopravní systém / zabezpečovací zařízení

automatický, bez strojvůdce / CBTC

Průměrná vzdálenost stanic

1200 m

Délka nástupiště

100 m

Špičkové zatížení trasy (os/hod)

10 500

Celkový počet souprav

16

Jízdní doba

16 minut

Hlavní inženýr projektu

Libor Martínek, Roman Dušek

Dopravně-urbanistické řešení / provozní technologie

Vladimír Cigánek / Věra Langmaierová

Hlavní architekt

Jiří Pešata

 

Právě se děje

Další zprávy