Smartwings začal pracovat na obnovení provozu letadel po povolení jejich provozu v Evropě. Opětovné zprovoznění zahrnuje mimo jiné proškolení pilotů, aktualizaci softwaru a hardwaru a další činnosti, které požaduje EASA. Před uvedením do běžného provozu ještě dopravce provede s každým letounem ověřovací let.
Letadla chce společnost nasazovat postupně například na linky na Kanárské ostrovy, na Madeiru, do Spojených Arabských Emirátů, Ománu, na Kapverdy a další. Od dubna by měl mít jeden letoun základnu v Tel Avivu. Odtud budou následně Smartwings létat na Tenerife, do Lisabonu a Marakkéše.
Boeing byl předloni v březnu nucen provoz svých nejprodávanějších letadel 737 MAX v celém světě přerušit po nehodách v Indonésii a v Etiopii. Jako problém se ukázal systém řízení letu, výrobce ho pak musel upravit. Úřady v USA povolily lety tohoto typu letadel loni v listopadu.
Smartwings musí po celou dobu odstavení letadel nahrazovat problémové stroje jinými letouny. Společnost v závěru minulého roku vyčíslila ztráty kvůli odstavení na více než 1,5 miliardy korun. Náhradu škody aerolinky vymáhají po americkém výrobci. Odstavená letadla po celou dobu stála na odstavných plochách pražského letiště, dopravce na nich během té doby prováděl pravidelnou údržbu podle doporučení výrobce.
Smartwings patří k nejvýznamnějším hráčům charterové dopravy ve střední Evropě. Kromě České republiky létají také z letišť ve Francii, Polsku, Maďarsku, na Slovensku a Kanárských ostrovech. Vedle toho dopravce provozuje pravidelné linky. V současnosti se aerolinky potýkají s problémy kvůli koronavirové krizi a jsou pod ochranným moratoriem před věřiteli. To vyprší o víkendu. Společnost v minulých týdnech žádala o pomoc stát, zatím však bez výsledku.