Foto: Žabotlam přinesl revoluci, v pátek vyjede naposled. Podívejte se, v čem byl výjimečný

Klikněte pro vstup do fotogalerie.
Září 1960. Národní podnik Tatra Studénka představuje na mezinárodním veletrhu v Brně jeden ze dvou prototypů elektrické motorové jednotky EM 475.0.
Kvůli zpoždění s vývojem zcela nových souprav pro příměstskou dopravu se Vagonka vrátila k výrobě osvědčeného typu ještě v letech 1972 a 1973 - vzniklo dalších 11 mírně modernizovaných jednotek, označených jako řada 452.
Svou plánovanou životnost - 15 let - dokázala většina souprav překonat nejméně dvojnásobně. Ještě v roce 2005 bylo v pražské příměstské dopravě v provozu 29 těchto starších souprav oproti 17 novým CityElefantům. (Na fotce je "hřbitov" vlaků v pražské Michli.)
Přímé nástupce "žabotlamů" Středočeši příliš neznají. Tato elektrická jednotka řady 560 byla sériově vyráběna v letech 1970-1971, dosud jezdí v okolí Brna. Zobrazit 32 fotografií
Foto: Ludvík Hradilek
Petr Kučera Petr Kučera
9. 8. 2018 11:00
Přímé nástupce nejstarších "pantografů" Středočeši příliš neznají, dodnes ale jezdí hlavně na Moravě. Na tratích kolem Prahy je vystřídal až City Elefant.
 
Mohlo by vás zajímat

Právě se děje

Další zprávy