Magdalena Chorá
23. 8. 2020 10:04
Hotely, restaurace, prodejci suvenýrů, noční kluby. To jsou jen některé z pražských podniků, které kvůli koronavirové krizi bojují o přežití. Redakce Aktuálně.cz se vydala do ulic, aby zjistila, jak se krize dotkla podniků v centru města. "Kdyby se ještě jednou udělalo jakékoliv omezení, tak okamžitě zavíráme, stejně jako polovina restaurací v centru Prahy," říká šéf restaurace na Starém Městě.
České ceny
Podle iniciativy řeší podniky problémy nejčastěji snížením ceny na Čechům dostupnou hladinu. Také rapidně narostl segment takzvaných balíčků, které propojují hotely, restaurace, místní atrakce a zábavní centra.
"Balíčky pak obsahují kombinaci služeb a produktů za zvýhodněných podmínek. Typicky jde o ubytování se stravováním, zážitky a třeba wellness v jednom," říká Barčík.
Češi jako zákazníci podle zakladatelů iniciativy očekávají a vítají slevy na ubytování. "Kraje, které využily příležitosti a zadotovaly ubytování na vícedenní pobyty, přilákaly mnohem více českých turistů," dodává.
Podle Barčíka krize nejvíce postihla hotely v Praze, které musí rapidně přizpůsobovat svou cenovou hladinu Čechům.
"Propady v poptávce jsou skutečně extrémní. Mění se i produktová skladba. Již nejde jen o ubytování samotné, ale spojení s nějakým zážitkem, ať už jde o jídlo, kulturu, nebo další zábavu," doplňuje Barčík.