Osiřelé trdelníky. Procházka Prahou ukazuje, jak živoří turistický byznys bez turistů

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
23. 8. 2020 10:04
Hotely, restaurace, prodejci suvenýrů, noční kluby. To jsou jen některé z pražských podniků, které kvůli koronavirové krizi bojují o přežití. Redakce Aktuálně.cz se vydala do ulic, aby zjistila, jak se krize dotkla podniků v centru města. "Kdyby se ještě jednou udělalo jakékoliv omezení, tak okamžitě zavíráme, stejně jako polovina restaurací v centru Prahy," říká šéf restaurace na Starém Městě.
Foto: Jakub Plíhal

České ceny

Podle iniciativy řeší podniky problémy nejčastěji snížením ceny na Čechům dostupnou hladinu. Také rapidně narostl segment takzvaných balíčků, které propojují hotely, restaurace, místní atrakce a zábavní centra.

"Balíčky pak obsahují kombinaci služeb a produktů za zvýhodněných podmínek. Typicky jde o ubytování se stravováním, zážitky a třeba wellness v jednom," říká Barčík.

Češi jako zákazníci podle zakladatelů iniciativy očekávají a vítají slevy na ubytování. "Kraje, které využily příležitosti a zadotovaly ubytování na vícedenní pobyty, přilákaly mnohem více českých turistů," dodává.

Podle Barčíka krize nejvíce postihla hotely v Praze, které musí rapidně přizpůsobovat svou cenovou hladinu Čechům. 

"Propady v poptávce jsou skutečně extrémní. Mění se i produktová skladba. Již nejde jen o ubytování samotné, ale spojení s nějakým zážitkem, ať už jde o jídlo, kulturu, nebo další zábavu," doplňuje Barčík.

 

Právě se děje

Další zprávy