Praha - Příjmy z reklamy internetových webů v červnu z velkých příjemců meziměsíčně klesly společnostem MAFRA a Ringier, naopak vzrostly firmě Centrum Holdings, která provozuje online deník Aktuálně.cz.
Vyplývá to ze statistiky společnosti Mediaresearch. Z žebříčku dále plyne, že společnosti, které se zabývají primárně internetem, jsou z hlediska zisků z reklamy stabilní.
MAFRA zaznamenala meziměsíční propad o 4,3 milionu Kč na 40,7 milionu korun, Ringier ČR si pohoršil přibližně o 3,8 milionu na 5,7 milionu Kč.
Centrum Holdings, provozující server Centrum.cz, zaznamenal nárůst zhruba o milion korun na 69,1 milionu.
Polepšila si také CET 21, která provozuje web Tn.cz. Příjmy z reklamy jí stouply o více než 1,8 milionu na 9,45 milionu Kč.
Celkový objem reklamy v období ekonomické krize narůstá podle prezidenta Asociace českých reklamních agentur (AČRA) Pavla Brabce právě pouze na internetu. Celkově však podle něj reklamní trh klesá. "V absolutním měřítku lze odhadovat pokles reklamy u všech médií okolo 25 procent," řekl. Dodal, že se celkový propad reklamy v létě prohloubí, což je sezónní jev. "Uvidíme, třeba celková čísla ještě zachrání předvánoční reklamní kampaně a případně podzimní volby," podotkl Brabec.
Propad by měl být podle něj trvalejšího charakteru a než se reklamní trh dostane zpět na loňská čísla, ještě nějakou dobu potrvá. "Moudřejší budeme na podzim," dodal.
Jeho slova potvrzují například letošní celkové výsledky mediální skupiny MAFRA, která v meziročním pololetním srovnání propadla podle údajů Unie vydavatelů zhruba o 300 milionů korun, což je 19,5 procenta. Ringier so pohoršil o přibližně 200 milionů, což odpovídá 12 procentům.
Právě v novinách se příjem z reklamy v letošním prvním pololetí meziročně snížil podle unie o 10,1 procenta. Letos tak do tištěných médií putovalo z reklamy přes 8,8 miliardy Kč.
Největší příjemci reklamy na internetu v ČR v červnu 2009: |
Společnost | Částka |
Seznam.cz | 106,809.227 Kč |
Centrum Holdings | 69,078.724 Kč |
MAFRA | 40,737.500 Kč |
CET 21 | 9,453.042 Kč |
Economia | 6,281.427 Kč |
Ringier ČR | 5,706.450 Kč |
Internet Info | 4,101.102 Kč |
Neris | 2,277.143 Kč |
AliaWeb | 1,973.386 Kč |
AWD Česká republika | 1,467.873 Kč |
Business Media | 76.143 Kč |
Nezapojená média | 21,353.449 Kč |
Největší příjemci reklamy na internetu v ČR v květnu 2009: |
Firma | Částka |
Seznam.cz | 107,108.737 Kč |
Centrum Holdings | 68,070.953 Kč |
MAFRA | 45,038.629 Kč |
Ringier ČR | 9,517.136 Kč |
CET 21 | 7,604.534 Kč |
Economia | 5,882.203 Kč |
Internet Info | 4,506.935 Kč |
Neris | 1,800.429 Kč |
AWD Česká republika | 1,406.095 Kč |
AliaWeb | 1,202.732 Kč |
Business Media | 8.571 Kč |
Nezapojená média | 20,200.905 Kč |
Největší zadavatelé reklamy v na internetu ČR v červnu 2009: |
Zadavatel | Částka |
Aukro | 13,818.046 Kč |
Ford Motor Company | 8,110.817 Kč |
Vodafone | 6,952.237 Kč |
Československá obchodní banka | 6,795.301 Kč |
ING Bank | 5,445.976 Kč |
Telefónica O2 Czech Republic | 5,069.151 Kč |
Allianz Direct | 4,906.635 Kč |
Tomket | 4,895.498 Kč |
Bwin International | 4,882.951 Kč |
Student Agency | 3,874.652 Kč |
Největší zadavatelé reklamy v na internetu ČR v květnu 2009: |
Zadavatel | Částka |
Aukro | 12,590.761 Kč |
Tomket | 7,917.344 Kč |
Vodafone | 7,826.870 Kč |
McDonald's ČR | 6,993.032 Kč |
Ford Motor Company | 6,874.596 Kč |
Allianz Direct | 6,418.591 Kč |
T-Mobile Czech Republic | 5,921.093 Kč |
Komerční banka | 5,069.318 Kč |
Bwin International | 5,024.664 Kč |
Kia Motors Czech | 4,814.704 Kč |