Praha - Dopravní společnost Arriva vyjede téměř po roce váhání na české koleje. Od pondělí 23. září by měla obsluhovat osm párů spojů mezi Pražským Masarykovým nádražím a Kralupy nad Vltavou. První ranní spoj vyjede z Kralup dvě minuty před šestou hodinou, další spoje budou vyjíždět ve zhruba dvouhodinovém taktu.
Vyplývá to z jízdního řádu společnosti, který má ČTK k dispozici. Původně dopravce plánoval dvacítku spojů z Kralup přes Prahu až do Benešova.
Osm párů spojů bude dopravce provozovat bez dotací, nemá dosud ani dohodu s Regionálním organizátorem Pražské integrované dopravy (ROPID) o uznávání jízdních dokladů na MHD. "Drtivá většina lidí jezdících v okolí Prahy má opencard, to je veliký handicap," připustil ředitel železniční divize tuzemské Arrivy Jaroslav Richter s tím, že i přes tuto komplikaci se společnost pokusí zákazníky pro svůj projekt získat.
Zatím společnost pro provoz ve dvouhodinovém taktu počítá s jednou soupravou. Pokud se ale ukáže, že je o spojení zájem, je společnost připravena nasadit na trať soupravu s větší kapacitou. Zvýšení počtu spojů v současnosti omezují probíhající stavební práce na trati.
Detailní ceník společnost zatím nezveřejnila s tím, že kompletní informace budou k dispozici v průběhu tohoto čtvrtka nebo pátku. Ceny by se ale podle Richtera neměly příliš lišit od Českých drah, které spojení na dané trati provozují. Zároveň slíbil slevy pro držitele opencard, která u konkurence umožňují cestovat na území Prahy zadarmo.
Původně britská společnost Arriva je dceřinou společností německých drah Deutsche Bahn. V Česku se zaměřuje především na autobusovou dopravu prostřednictvím společností Transcentrum Bus, Osnado a Bosák Bus a provozuje na 1600 autobusů. V polovině května koupily Deutsche Bahn firmu Veolia Transport Central, která v ČR působí v autobusové i železniční dopravě, s cílem postupně ji začlenit právě do struktur Arrivy.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Využíváte železniční dopravu?