reklama
 
 

Lidé hlasovali. Nejvíc je klame mléčný řez od Ferrera

1. 7. 2011 20:10
Německá spotřebitelská organizace vytvořila žebříček výrobků, které klamou zákazníky

Brno - Mléčný řez od společnosti Ferrero si zákazníci v Německu vybrali jako výrobek, který klame svou prezentací a reklamou lidi nejvíc.

"Lehká svačinka s báječnou chutí našlehaného mléka," píše se na stránkách chlazené tyčinky mléčný řez od Ferrera. Podle organizace Foodwatch, která se zaměřuje na bezpečnost potravin,  se tyčinka nedá srovnat ani s čokoládovo-šlehačkovým dortem. Mléčný řez obsahuje o třetinu tuku a cukru více, tj. o celých 60 procent.

Organizace navíc upozorňuje, že koncern Ferrero rád do popředí vystrkuje profesionální sportovce, kteří přesvědčují zákazníky, že svých úspěchů dosáhli právě díky sladkostem, chipsům nebo stravování ve fastfoodu.

Většina pro tyčinku

Tyčinku si jako nejhorší příklad klamání lidí vybralo 48 procent z více než 100 tisíc zákazníků, kteří v anketě hlasovali.

Ferrero ale cenu za nejvíc klamavý výrobek odmítlo, podle nich jejich reklama není zavádějící.

Jako další příklady klamání zákazníků se lidé vybrali reklamu na jogurt Activia a bonbony Nimm2 Soft.

Podle sdružení Foodwatch reklama na Activii, která patří mezi nejprodávanější jogurty také v Česku, značně přehání. Podobné účinky při trávení jako u Activie je možné podle sdružení dosáhnout pojídáním normálních jogurtů nebo třeba i sušených švestek a koneckonců i obyčejnou chůzí.

To ale společnost Danone odmítla, podle ní 28 studií dokazuje, že Activia je zdraví prospěšná.

Nic zdravého

U bonbonů Nimm2 Soft od společnosti Storck reklama v Česku  říká: "Nimm2 Soft jsou šťavnaté žvýkací bonbony plněné ovocnou šťávou a potřebnými vitamíny. Nimm2 Soft, ovocné žvýkací bonbony, které má vaše dítě rádo, a vitamíny, které potřebuje. Nimm2 Soft, vitamíny a sladkosti."

Podle expertů sdružení Foodwatch ale výrobky Nimm2 však nejsou o nic lepší ani zdravější než jiné sladkosti. Ovocné šťávy je v nich minimum a hroznový cukr nemá oproti normálnímu žádné výhody.

"Třistagramové balení ve skutečnosti obsahuje 15 mililitrů ovocné šťávy, která se v jednom pytlíčku promíchá s 200 gramy anebo 69 kostkami cukru. Zmíněný umělý koktejl vitamínů je nejen zcela zbytečný, ale i velmi problematický. Děti tak vlastně mohou nabýt dojmu, že sladkosti jsou stejně důležité a plné živin jako ovoce a zelenina," uvedli experti sdružení.


autor: Tomáš Fránek | 1. 7. 2011 20:10

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama