Obvinění: Reklama na Activii je téměř dokonalá lež

Tomáš Fránek
24. 3. 2011 10:00
Nevládní sdružení napadlo společnost Danone kvůli reklamě na jogurt Activia

Brno/Berlín - Jogurty Activia společnosti Danone nepomáhají chránit zdraví ani zdaleka tak, jak se tvrdí v reklamách vysílaných i v Česku.

Prestižní německá nevládní organizace Foodwatch, která sleduje bezpečnost potravin, tak na základě svých testů uvedla, že reklama na Activii propagující její zdravotní účinky je téměř dokonalá reklamní lež.

"Je to jen normální jogurt," uvedla Anne Markwardt ze sdružení.

Lepší je chůze

Danone přitom nemá problémy s Activií poprvé.

Firma, která je největším výrobcem jogurtů na světě, totiž čelila ve Spojených státech soudnímu projednávání v souvislosti s reklamní kampaní, která u jogurtů Activia a DanActive zdůrazňuje jejich zdravotní přínos a lepší probiotické účinky, než jsou u výrobků konkurence.

A Danone raději zaplatilo miliony dolarů za urovnání sporu i když firma neustoupila ze svého tvrzení, že Activia pomáhá k udržení zdraví.

Podle sdružení Foodwatch ale reklama na Activii značně přehání, podobné účinky při trávení jako u Activie je možné dosáhnout i normálními jogurty, sušenými švestkami nebo obyčejnou chůzí.

Sdružení rovněž upozornilo, že Activia má 13,4 procenta cukru, což je víc jak Coca Cola.

Firma má testy

Danone ale všechny výtky odmítá, podle ní zdravotní účinky dokázaly testy. A pokud nechtějí zákazníci jogurt s cukrem, tak si mohou koupit Activii bez cukru.

Kampaň na Activii vede Danone po celém světě včetně České republiky, k soudu však případ doputoval jenom v USA. Před dvěma roky kampaň na Activii navíc podpořila i Světová gastroenterologická organizace.

Firma, která v Česku žádné stížnosti na Activii vyráběnou v mlékárně v Benešově nezaznamenala, má k dispozici studii ústavu Preventivního lékařství brněnské Masarykovy univerzity. Experti v ní potvrdili, že Activia pomáhá regulovat zažívání.

Společnost Danone už předloni musela řešit problém s dalším svým výrobkem, nápojem Actimel.

V Británii totiž zastavili reklamu na Actimel. Úřad ASA (The Advertising Standards Authority), který ve Spojeném království dbá na pravdivost reklam, totiž došel k tomu, že nápoj nepřináší žádný přínos dětskému zdraví, a reklamu zakázal.

V reklamě se totiž výrobce dušoval, že právě jeho výrobek pomáhá a podporuje přirozenou obranyschopnost dětí. Podle úřadu ale "vědecké důkazy" proklamované v reklamě nejsou dostačující.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 46 minutami

Premier League vyšetřuje Manchester City kvůli porušení finančních pravidel

Vedení fotbalové Premier League zahájilo vyšetřování Manchesteru City kvůli podezření z porušení finančních pravidel mezi lety 2009 až 2018. Úřadující angličtí šampioni jsou obvinění, že během uvedených let neposkytli kompletní údaje z účetnictví a nesplnili podmínky finanční fair play. S odkazem na vyjádření Premier League to uvedly agentury Reuters a AP.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Dodavatel innogy zlevní plyn pod cenový strop. Sleva začne platit zpětně od začátku února

Energetická společnost innogy, která je s více než 1,1 milionu klientů největším dodavatelem plynu v ČR, zlevní 320 000 svých stávajících zákazníků dodávky plynu pod vládní cenový strop. Sleva, která bude platit zpětně od začátku února, zajistí podle ní úsporu zhruba 240 Kč za megawatthodinu (MWh). Zákazníci, kteří plynem vytápí rodinný dům tak v průměru ušetří asi 3000 korun za rok. U klientů, kteří plyn používají na vaření, bude sleva 34 procent. Dnes o tom informovalo innogy. Ceny energií pod vládní strop v posledních dnech snižují i další velcí dodavatelé.

Většina dodavatelů energií od začátku roku nabízí novým zákazníkům tarify s cenami vycházející z vládního cenového maxima. To činí pro letošní rok 6000 korun za jednu MWh elektřiny včetně DPH a 3000 korun za jednu MWh plynu. K tomu je potřeba připočítat distribuční poplatky. Takzvané stropy platí pro domácnosti, firmy i veřejné instituce.

Sleva pro zákazníky innogy, kteří mají základní tarif Standard na dobu neurčitou, dosáhne 18 procent z dosavadních ceníkových cen pro zákazníky, kteří plynem topí. Nové ceny pod stanoveným stropem budou mít také zákazníci, kterým aktuálně končí jejich fixované smlouvy. Firma uvedla, že tak reaguje na současný cenový vývoj na velkoobchodních trzích, kde plyn za poslední měsíce několikanásobně zlevnil. Ke snížení cen přispěly také výrazné úspory energií a teplé počasí.

Zdroj: ČTK
Další zprávy