Berlín - Pokud jsou tyčinky Kinder od společnosti Ferrero ideální lehkou stravou pro sportovce, pak je velký čokoládový dort pro zdraví ideální stravovací produkt.
Podle zjištění sdružení Foodwatch totiž je ovšem realita tyčinek od Ferrera, které propagují jako lehkou stravu pro aktivní lidi v reklamě známí sportovci jako například německý fotbalista Thomas Miller nebo jedna z nejlepších světových lyžařek Maria Rieschová, o hodně jiná.
Experti sdružení, které sleduje to, jaké potraviny se dostávají na trh a jak se je firmy snaží prodat v reklamě, zjistili, že výrobky od Ferrera mají více kalorií, cukru i tuku než právě zmiňovaný čokoládový dort.
Cukrovinky jako každé jiné
Sdružení označilo reklamu na výrobky společnosti Ferrero za pokryteckou. "Výrobky od Ferrera, které se staví do role velkorysého zastánce životního stylu, jsou prostě cukrovinky jako každé jiné," uvedla Anne Markwardt ze sdružení Foodwatch.
Podle expertů sdružení jde o klamavou reklamu především ve vztahu k dětem. "Reklama často dětem říká, že čokoláda, sušenky a klobásy se velmi dobře hodí pro zdravý životní styl," dodala Markwardt.
Firma Ferrero odmítla výsledky testů sdružení komentovat s tím, že spotřebitele dostatečně o svým produktech informuje.
Ferrero patří k potravinářským gigantům. Vyrábí také čokoládový krém Nutella, bonbóny Tic-Tac nebo Ferrero Rocher - oplatky s polevou z mléčné čokolády a lískovými oříšky.
Kvůli Nutelle čelí společnost žalobě v USA. Američanka Athena Hohenbergová zažalovala u soudu v Kalifornii potravinářskou společnost Ferrero kvůli reklamě na tento čokoládový krém.
Nutella i Activia
Firma podle ní vede klamavou reklamu a ohrožuje zdraví, když tvrdí, že Nutella je "zdravá a výživná snídaně". Hohenbergová tvrdí, že kvůli velkému množství cukru a tuku v krému její čtyřleté dítě tloustne.
Společnost Ferrero s obsahem žaloby nesouhlasí. "Stojíme si za kvalitou přísad obsažených v Nutelle i za reklamní kampaní na svůj výrobek," uvedla mluvčí firmy Elise Titanová.
Sdružení Foodwatch už před několika týdny ostře kritizovalo kampaň dalšího potravinářského giganta, společnosti Danone.
Jogurty Activia společnosti Danone nepomáhají chránit zdraví ani zdaleka tak, jak se tvrdí v reklamách vysílaných i v Česku.
Organizace Foodwatch, která sleduje bezpečnost potravin, tak na základě svých testů uvedla, že reklama na Activii propagující její zdravotní účinky je téměř dokonalá reklamní lež.
"Je to jen normální jogurt," uvedla Anne Markwardt ze sdružení.